Gulvvarmeshunt og en "Gulvvarme flise styring" ?

Har vedhæftet et billede.

Ved slet ikke om det giver mening og om det er fuldstændig hen i vejret at tænke de tanker MEN:
 Er der nogen idé i at installere både en gulvvarmeshunt og en kreds til de rum der har fliser som ikke er shunt styret og derved har højere fremløbs temperatur ?

Eneste grund til at jeg har shunt på nu er mine klik-gulve ikke kan tåle så høj fremløbs temperatur, men synes nu det er rart at komme ud på et flisegulv hvor man kan mærke at der er mere end 20-25 grader på gulvet.

Har søgt lidt på styringer ala en gulvvarmeshunt til gulvvarme hvor fremløbs temperatur er lige meget, men kan ikke finde noget, så tænker det ikke er helt normalt :) 
 Gider ikke have de der klassiske radiator termostater over gulvet over i hjørnet af hver rum med fliser, men findes der styringer til dette eller skal jeg ud og lege georg gearløs og bygge min egen ?
 I så fald: Kan det gøres så simpelt som at købe en fordeler, smide en cirkulationspumpe på fremløbet og så købe en styring som der er på shunt med Telestater, rumtermostater og styreenhed, bare uden termostat på fremløb og så køre det sådan ?

Hvad siger panelet - Tosset og jeg skal nøjes med de frie pladser jeg har på min nuværende Shunt som tager de andre rum (har 10 frie kredse) eller kør på med styring uden fremløbs regulering ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Danfoss icon 230 V mener jeg kan virke som enkeltstående termostat, som styrer et enkelt rum.

Jeg tænker da at fremløbstemperaturen er ligemeget her, da den jo ikke blive målt noget sted. Den virker i sidste end som en almindelig ventil siddende på rørene.

Eller tager jeg fejl?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis