Epoxymaling på slebet betongulv

Hej.

Jeg er flyttet ind i et nybygget hus med en 60 kvm garage sidste år.

Nu skal Jeg snart igang med garagen og tænker at give det en gang epoxymaling. Gulvet er et slebet betongulv med små huller og ujævnheder. Jeg tænker at spartle hullerne.

Skal hele gulvet så slibes igen bagefter, selvom det er et slebet betongulv? Og hvordan sliber man sådan et gulv? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan osse bare male gulvet som det er nu epoxy er jo to komponent så det hærder selvom hullerne fyldes op.og virker som spartel.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har bare forstået det sådan at epoxymaling bare er “maling” og det ikke vil udfylde ujævnheder.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Når jeg svare som jeg gør så er det fordi jeg synes at det er overkill at gøre så meget ud af et garagegulv. Men det bestemmer du self selv.Jeg epoxymalede vores badeværelsesgulv på nystøbt beton afsyret og slebet med en mursten. jeg blev forbavset over hvordan det godt kunne fylde noget i hullerne. Men nu var det heller ikke meningen at det skulle være helt glat.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg havde støbt et nyt betongulv i mit værksted og efter at have slebet slamlaget af kom der nogle svindrevner til syne  og tænkte jeg ville spartle dem så det blev rigtigt lækkert. Jeg sleb ikke det spartlede efterfølgende, det skulle jeg nok havde gjort, men malede bare ovenpå med industriepoxy og desværre blev resultatet ikke så godt som jeg havde håbet da de spartlede områder havde en anden struktur end det rå betongulv og derfor blev revnerne nok mere synlige af at blive spartlet end hvis jeg bare havde ladet dem være.

Tror også du skal overveje bare at male gulvet som det er, hvis det ikke er meget hullet. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også