Skær termorude ud

Hej LDS’ere,
Jeg har bestilt to nye energiruder, så jeg kan få skiftet de gamle termoruder i to fastkarmsvinduer. Huset er fra 74. Nu kommer min udfordring; selve ruden sidder utroligt godt fast til karmen. Ruderne er relativt store, 200x155cm i højden. Er der et godt råd til at få skåret dem fri af karmen uden at ødelægge både karm og ruder?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oftest skal listerne løsnes udefra, og ikke inde fra, så har du tjekket den udvendige side, hvad dine muligheder er derude?

Med den alder er denok sat i det man dengang kaldte termokit. det blev stenhårdt. Hvis det er det så er det et helvede at få ud. Jeg har brugt timer på at rense falsen på den slags vinduer for at få plads til et nyt glas. Hvis det er det,så får du aldrig ruden ud hel.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Steensen, det er ikke glasliterne, der er det store problem - selvom de også sidder mere end almindeligt godt fat.. Kovas, det er nok det, der er tale om her så desværre. Jeg troede, jeg var smart st skære dem ud langs med falsen med en multicutter med det resultat at det begyndte at ryge kraftigt og klingen blev smurt ind i det stads… Konen bliver ikke imponeret når der skal fejes glasskår sammen i stuen🙄
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis