Hjælp til at få forbindelse til Siemens PLC

Hej derude.
Jeg vil meget gerne have hjælp til at få forbindelse til min Siemens PLC
Jeg har følgende komponenter
"PLC siemens  Simatic S7-300 CPU313C"  og "Simatic net CP343-1" de er forbundet sammen via samlestik på bagsiden. Netdelen er forbundet til en switch som er koblet til pc og internet. Er udannet elektriker og har rodet lidt med programering af små PLC'er. Jeg har øvet mig lidt på Step 7 programmet.

Luffehunden

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På dit billede er din PLC slukket, så start med at få strøm på, så du har liv i nogle dioder, når dét er sket, så er det meget nemmere at komme i kontakt med den. :-)

Hej Steensen.  :-)))  Jeg har haft strøm på og der kom fint lys på dem. De var bare slukket da jeg tog billedet.
ved du hvordan jeg skal sætte Step 7 programmet op så jeg kan komme i kontakt med den. Kan vi Evt. gøre det via Teamviever ?

Luffehunden

bvi skrev den 14-02-2022 06:53:57

Hej Steensen.  :-)))  Jeg har haft strøm på og der kom fint lys på dem. De var bare slukket da jeg tog billedet.
ved du hvordan jeg skal sætte Step 7 programmet op så jeg kan komme i kontakt med den. Kan vi Evt. gøre det via Teamviever ?

Nope. Jeg kunne bare se den var slukket. Er en ged til at programmerer de pokkers PLC'er. Har ansatte til at lege med dem. ;-)

Simatic S7-3xx har MPI interface.
Fra hardware siden er det RS-485/EIA-485, hvilket er 100% standard.
På protokol-siden er det svært. MPI er Siemens-specifikt og jeg ved ikke om andre programmer/drivere end Siemens' egne er tilgængelige.

Hej Bent 
Kan man ikke få kontakt til plc'en via  SIMATIC NET

Luffehunden

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis