Skjult montering af rude i åbning i skillevæg

Jeg vil gerne have sat en rude i et hul i en skillevæg (ca 10cm). Det er indendørs, så der er ikke nogen store overvejelser omkring træk, kulde etc.

Skillevæggen er jeg ved at bygge i fermacell med alu-skelet.

Er der nogen der en god ide til hvordan jeg kan montere en rude (uden ramme) i hullet på en måde så monteringen er så skjult som muligt?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har hullet med alu rundt i kanten. så skær ruden så den lige passer. Sæt fermacell fast på aluen rundt på den ene og den anden side. Så sidder glasset indfattet i fermacel lissom væggen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg kender ikke alu skelet til fermacel. Normalt er det stål skelet. Så jeg ville lave kanten helt færdig med formacel og sætte rude i bagefter
Jeg har sat 2 ruder i en muret væg efter samme princip. Her har jeg fuget ruden fast med hvid montage lim på begge sider. 
Det er lidt svært at holde rude, så den ikke falder ud på den anden side samtidig med at man fuger fast. Det lykkedes fint for mig - - - - - - med den første rude.   
Den anden lå i 1000 stykker på gulvet. 
Skulle jeg gøre det igen ville jeg nok sætte nogle små søm eller skruer ind på de lodrette flader på den ene side. af ruden. Så kunne den støtte imod dem medens man fik fuget øverst og nederst i begge side. 
Fugen skal ligge ret pænt ens fra begge sider da man naturligvis kan se det igennem glasset.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også