Briggs & Stratton plæneklipper motor går ujævnt

Vi har en 120000 serie Briggs and Stratton plæneklipper motor med mekanisk turtal regulator der starter nemt, men går meget ujævnt. Den begynte med dette i sommer. Siden det har vi skiftet luftfilter, motorolie, carburator og tændrør, og renset drivstoftanken, men ikke forsøgt med ny bensin.
Man kan se at regulatorstangen hele tiden kører turtallet op og ned. Regulatorfjederen ser noget rusten ud. Når jeg forsøgsvis strammer fjederen kører motoren på højere turtal, men går stadig væk ujævnt. Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er omdrejnings begrænseren styret af en plade, der styres af blæseluften fra svinghjulet?
Eller går kommer der en arm ud af blokken, så er den styret af olietrykket..

Vi prøver igen, i morgen --
Så er den styret af "olietrykket" der er meget vigtigt at oliestanden på motoren er korrekt.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg fyldte den op til "fuld"-mærket når jeg skiftede olie. Det burde være ok?
Ja men tjek lige oliestanden, den kan have brugt olie, eller der kan være rendt benzin ned i olien så oilestanden er for høj.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 13-02-2022 19:36:08

Ja men tjek lige oliestanden, den kan have brugt olie, eller der kan være rendt benzin ned i olien så oilestanden er for høj.

 Så er oliestanden tjekket. Den er stadig væk på fuld-mærket (klipperen er kun kørt nogle minutter efter olieskift).

Har du prøvet at skifte kaburator membranen, selv om den ser fin ud kan den godt være årsag til at motoren går dårligt. Bliver tændrøret sodet? 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jthyge skrev den 13-02-2022 20:15:22

Har du prøvet at skifte kaburator membranen, selv om den ser fin ud kan den godt være årsag til at motoren går dårligt. Bliver tændrøret sodet? 

Karburator med membraner og tændrør er skiftet. Det forrige tændrør var noget sodet, men ikke mere end jeg ville forvente.

Hvis benzinen er fra i år burde det ikke være den.
Det tyder på der stadig er karburatorproblemer, er alle pakningerne i indsugningen tætte.
Du skriver i prøvede med ny karburator, var det en original ?
Prøv at se denne video, det lyder til du har ca samme problem, det forsvandt efter en karburator rensning.
Ved ikke om den ligner din motor præcist, men den minder nok om den ?
 

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-02-2022 21:55:16

Hvis benzinen er fra i år burde det ikke være den.
Det tyder på der stadig er karburatorproblemer, er alle pakningerne i indsugningen tætte.
Du skriver i prøvede med ny karburator, var det en original ?
Prøv at se denne video, det lyder til du har ca samme problem, det forsvandt efter en karburator rensning.
Ved ikke om den ligner din motor præcist, men den minder nok om den ?
 

 Hej. Jeg har skiftet til en original B&S karburator og medfølgende nye pakninger. Så der skulle ikke være noget poeng i at rense karburatoren.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis