Fugning af fundablokke.

Har banket puds af en kældervæg, da der var våde plamager på væggen efter hård regn. 

Det kom primært ind igennem fugerne mellem fundablokkene - fuger er mangelfulde flere steder. Hvad skal jeg fuge med? 

Jeg vil derudover benytte kalkmørtel at pudse op med - men er der en behandling af væggen jeg burde lave ingen jeg pudser op?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sæt et billede ind, så er det meget nemmere at give et brugbart svar.

Normalt fuger man ikke fundaments blokke, der skulle gerne støde helt mod hverandre i samlingerne.

Vi prøver igen, i morgen --


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Først ville jeg rense revnerne for maling og andet løst, en stålbørste på vinkelsliberen kunne være en mulighed.
Så ville jeg bruge fliselim til udendørs, til at fylde revnerne op med, det binder super godt.
(du kan sagtens blande lidt strandsand i fliselimen, så strækker den længere)

Og et rigtigt amatør trick, er at bruge engangssprøjteposer, så sviner det ikke så meget, og fliselimen kommer ind hvor det skal.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er den her type enegangs sprøjteposer, de findes i de fleste dagligvare butikker..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 13-02-2022 10:16:50

Det er den her type enegangs sprøjteposer, de findes i de fleste dagligvare butikker..

 Tak for svar. Kanon. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det prøver jeg. Men hvad med behandlingen af mur inden jeg pudser op? Fundablokkene er jo kolde/fugtige
Hvis det skal laves rigtigt, så slipper du ikke for at grave ned udendørs. Det vigtigste er at der ikke kommer vand ind i din sokkel.
Jeg gravede ned, rensede af (højtryksrenser), berappede soklen (vandskurede) og gav den en asfaltbehandling. I dag vilke jeg have valgt en grundplade i stedet for asfaltbehandlingen.
Jeg sluttede af med at etablere et omfangsdræn.

Søren O
Der er ikke tale om permanente vandindtrængen ved regn. Det var en tilstoppet brøndrist. Og vand kom kun ind lige i det område. 

Men derfor er væggen stadig kold og måske fugtig - det er lidt svært at bedømme. Så jeg overvejede ytong multipor eller skamowall til at klæbe på væggene så de kan isolere og fugtregulere. dertil mekanisk ventilation.   
Ytong eller skamol er en god ide. Eller komfort Blokken fra h+h.

Fugtig mur er en fordel, når der skal mures/pudses, så længe den ikke er decideret våd.
Man plejer jo at vande murværk før det pudses, for at mørtel ikke udtørrer for hurtigt.

Elektronikteknikeren
Hvis du har fået løst selve problemet, så ville jeg følge din egen plan og blot pudse muren. Alternativ kan du isolere. Det giver ingen effekt at udfylde fuger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også