Antal faser

Hej alle
Jeg har købt elbil og har brug for 3 faser til opladeren. Kan I se om jeg har det?
Mange tak.
Mvh Nicolai 
Hej alle Jeg har købt elbil og har brug for 3... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du har 3 faser.
Nej, vi kan ikke se hvor store tarrif sikringer du har, det skal du have oplyst af el-selskabet (måske du kan se det på deres hjemmeside selv), men du skal med stor sansynlighed have en større tarrif sikring, da el-laderen nakker en hel del strøm.
Du skal have opgraderet din tavle for at få plads til sikringen der kan levere til din el-bil lader, da du ikke har nok/nogen ledige felter.

 

Nicolaisp11 skrev den 12-02-2022 20:17:32

Ja det ser ud til at der er 3 faser. Hvad mener du forsinket med ind til huset? 

Nu skrev jeg jo ikke forsinket, men forsikret(noget med sikringer, ikke policer). Altså hvor stor strøm du max kan trække ind til huset.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Gruppetavlen skal også udvides med en gruppe sikret med 16 A til laderen til elbilen. Det er ikke sikkert, at der tarifsikringer på gruppetavlen. Det kan et billede af tavlen vise. Hvis der kun lades om natten er der en stor chance for ar det ikke er nødvendigt at få større sikringer i kabelskabet. men den ny belastning skal selvfølgelig anmeldes til forsyningen. Det sørger elektrikeren, som laver installationen, for.

fase
Har du bestilt et lade abonnement?
Ellers kig på https://ladepris.dk/ 
De fleste steder medfølger/købes lader og installation. + evt refusion af elafgift.
Du har ikke flere tomme pladser i din tavle, så du får en ekstra tavle op med et kombirelæ, det køre uden om din eksisterende installation.
Elektrikeren fortæller dig hvis din sikring i gravstenen ikke er stor nok til du eks. ikke kan lade og lave mad samtid.
Mange tak for kommentarerne.

Jeg har kigget på ladepris.dk og i den forbindelse fandt jeg Drivee.dk. De har gode anmeldelser og fine priser.
Hvis sikringen i gravstenen skal ændres, ved I så om det er en dyr operation at ændre?
Jeg var lidt nervøs for processen for etablering af ladeboks. Jeg bor i er gammelt rækkehus fra 1942 i Lyngby, hvor tavlen sidder på 1. etage. Men tænker at strømmen kan trækkes op på loftet og ned gennem hulmur. 
Annonce
Den skal ikke ændres, det er bare et spørgsmål om hvor mange ting der kan bruge strøm ad gangen.
Vi bor i et hus fra 1930 og har 50 amp i gravstenen, vi lader normalt kun om natten alligevel.
Afhængig af kørselsmønster, så er det normalt ikke nødvendig at lade hverdag i en morderne bil med rækkevide på 350 - 500 km
Man kan også godt nøjes med en 25 A forsikring, men det kræver jo så at man tilrettelægger hvornår man lader bilen op. Dette bør så foregå om natten. En opgraderi g fra 25A til 35 A koster i fast tilslutnimgsafgift et engangsbeløb på ca. 15.000 plus lidt løn til en elektriker.
Det lyder fornuftigt. Jeg kan nok godt nøjes med nuværende installation. Jeg kører ca 7-8 km om dagen i alt til/fra arbejde, så ikke ofte jeg skal lade alligevel (bilen opgivet til 510 km). Ved I også om jeg kan vælge at lade med et lavere antal ampere fx 10A istedet for 16A, hvis man fx ønsker at vaskemaskinen skal køre samtidig?
ja hvis din lader har de indstillingsmuligher, hvilket de fleste har. i det her tilfælde får man hvad man betaler for, nogle ladere har en funktion der hedder load balancing, som betyder at den selv skruer op og ned alt efter hvor belaste din installation er sat ud fra et setpunkt på. feks 25 A, forstået på den måde at hvis du bruger 12 amp i din husinstallation så skruer den selv ned for ladestyrken f.eks fra 16 A til måske 8 eller 10 A så risikere man ikke at der springer en forsikring.
et par eks på ladere der kan det her er fek.s. easse ladere eller ABB Terra blot for at nævne et par eksempler
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis