Facaderenovering eller nye vinduer først

Rookie spørgsmål.
Vi skal have renoveret facade på vores gamle pudsede murermestervilla og skal også have udskiftet vinduer, men har ikke økonomi til begge dele samtidig. Jeg kan ikke blive klog på om det er bedst at starte med facaden og skifte vinduer bagefter (næste år), eller det omvendte. Er der nogen fordele ved at gøre det ene før det andet?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den facaderenovering hvad indebære det. Nye vinduer hvorfor det?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Facade renovering indebærer fjerne gammel puds indtil mursten og pudse op igen, evt. med netpuds. Vinduer skal skiftes fordi de er i dårlig stand. Umiddelbart ville jeg men at facaden skal laves først, mine tvivl går bare på om man skal reparere meget når man så tager vinduer og rammer ud for at skifte disse, så det giver dobbelt arbejde? På den anden side behøver man ikke at være nervøs for vinduerne hvis man laver facaden først?
Velkommen på LDS
Har du overvejet også at facadeisolere? Godt nok en større omgang hvor vinduerne skal “flyttes ud” i samme omgang, så det vil være naturligt både at skifte vinduer og facadeisolere samtidig.
Måske vente til næste år, og så låne pengene til renoveringen. Vil næsten tro at varmebesparelsen kan betale lånet - og så får du et bedre hus.

Søren O
Søren O skrev den 12-02-2022 12:33:21

Velkommen på LDS
Har du overvejet også at facadeisolere? Godt nok en større omgang hvor vinduerne skal “flyttes ud” i samme omgang, så det vil være naturligt både at skifte vinduer og facadeisolere samtidig.
Måske vente til næste år, og så låne pengene til renoveringen. Vil næsten tro at varmebesparelsen kan betale lånet - og så får du et bedre hus.

Tak Søren

God pointe, det er værd at undersøge. Ved bare ikke hvor meget det påvirker husets oprindelige udseende i forhold til gesimser osv.?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis