Hvor kan jeg købe disse meget tynde søm?

Hej,

Min hustru har anvendt nogle meget tynde søm til at holde et maleri fast i en ramme. Man kan næsten kalde sømmene for tykke nåle. Se foto. Jeg måler dem til 0,8 mm tykke (og 30 mm lange). Nu er min hustru løbet tør og vil gerne have nogle flere. Er der nogen, der ved, hvad man kalder dem og hvor man kan købe sådan nogle? Jeg kan ikke finde dem på nettet.

Beklager hvis emnet er off-topic, men jeg kunne ikke finde en oplagt forumgruppe.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sømmet kaldes en dykker og kan sikkert købes i et byggemarked eller hos en glarmester.

fase
Det ligner søm nåle / sorte knappenåle.
De findes i 30 mm længde..
eks her ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
S. Fabrin skrev den 12-02-2022 09:58:52

Sømmet kaldes en dykker og kan sikkert købes i et byggemarked eller hos en glarmester.

det er et stålsøm , ikke dykker

fås normalt i byggemarkeder og hobbyforretninger , der sælger primært til hobbyfolk
bredker skrev den 12-02-2022 10:15:54

S. Fabrin skrev den 12-02-2022 09:58:52

det er et stålsøm , ikke dykker

fås normalt i byggemarkeder og hobbyforretninger , der sælger primært til hobbyfolk

Stålsøm er normalt 2mm tykke, og ikke o,8 mm som der efterspørges.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej alle,

Tak for gode inputs. Jeg tog i Silvan i går og fandt noget, der hedder panelsøm. De er 0,9 mm tykke og 30 mm lange, så de er næsten samme dimensioner. De har dog nærmest ikke noget hoved, men min hustru tror, at det kan gå.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også