fæstning af forskalling på garage indermur

Jeg har en murstensgarage hvor indermurene står "nøgne" og jeg har tænkt mig at sætte først forskalling og derefter OSB plader op.

Spørgsmålet er nu hvordan jeg lettest fastgører forskallingen til murene.  

På den ene væg er der allerede noget forskalling fra tidligere. Her ser det ud til at det bare er slået fast med søm. 

Murene er lecablokke, letbeton eller noget lignende (hvis nogen kan fortælle mig hvad der er vil det være rart :) ), og jeg er bange for at de er for porøse til bare at slå søm i. Er der nogle særlige søm jeg skal bruge, eller hvis jeg bruger skruer er der så særlige skruer jeg kan bruge så jeg ikke behøver først at bore ud til plugs?

Jeg har vedhæftet et billede af hvordan muren ser ud i øjeblikket. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Toprem skrues fast i dine spær, bundrem skrues fast i beton, lodrette stolper imellem. 
Jeg havde håbet at jeg kunne bruge den eksisterende mur i stedet for at bygge endnu en indermur. Både for at spare plads og materialer. 
Er det en helt tosset idé, og i så fald, hvorfor? Er den eksisterende mur ikke stabil nok?
Prøv at søge lidt på beton/karmskrue eller montageskruer til vinduer. Det er skruer der ikke skal bruge dybel.

Søren O
Karmskruer er alt for voldsomt for at montere forskalling.
Dewalt wall dog og lignende skruer kan monteres uden plugs

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis