Montering til el kogeplade frasto 2 11-02-2022 17:44 Hej jeg skal have monteret min nye kogeplade til el. Hvordan gør jeg det?jeg har et billede af de nuværende faser. Den nye har tre. Kan jeg bare sætte på der hvor farverne passer eller er der et system Jeg kan gå frem efter. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Gregeren 5657 2830 11-02-2022 18:02 Gul/grøn i midten (jord)blå til N (nul)brun til L1 (fase)Du har i alt tre ledere, dvs. Kun 1 fase.Det må være en mindre kogeplade, end den gamle.Vær opmærksom på at få den sorte yderkappe med ind under bøjlen, som skal udgøre trækaflastningen. Elektronikteknikeren
Gregeren 5657 2830 11-02-2022 18:36 Hov, tjek lige om kogepladen kan køre flere end én fase, kan den det, skal du skifte kablet ud med et der har en eller to ekstra faseledere. Og så skal de monteres i kogepladens tilslutningsdåse efter diagrammet på kogepladen.Hvis den kan tilsluttes flere faser, må den ikke nøjes med én enkelt i Danmark, da strømtrækket bliver for højt. Elektronikteknikeren
Gregeren 5657 2830 12-02-2022 15:45 Det at den fungerer, er ikke ensbetydende med at den er monteret elektrisk korrekt. Blot så du er obs. på det.Men hvis du er med på at dele nogle flere detaljer om dit produkt, skal vi gerne hjælpe med at verificere om den er installeret korrekt.Kvit og frit, og uden hån og hoveren, men alene af hensyn til den nationale sikkerhed. Herunder din egen og naboens. Elektronikteknikeren
ev elmand 30533 7480 12-02-2022 22:13 Gregersen skrevKvit og frit, og uden hån og hoveren, men alene af hensyn til den nationale sikkerhed. Herunder din egen og naboens.Det var store ord mon ikke du skulle have været prædikant i stedet for elektroniktekniker Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Gregeren 5657 2830 13-02-2022 09:07 Nogle gange kan jeg blive i tvivl om der er forskel. Elektronikteknikeren