flydespartel på gulv hvor tykt?

Hej.
Vi er ved at renoverer vores kælder og vi skal i den forbindelse have styr på gulvet. Jeg har banket alle gulvfliserne op og er ved at slibe gulvet med en betonsliber. Bagefter skal der laves en smule kloakrør og afsluttes med flydespartel og en form for epoxy. Nu er jeg blevet i tvivl om hvor tykt et lag flydespartel må være? kældergulvet hælder meget ned mod kloakken og det skal rettes op når vi får nyt gulv. 
Hvordan får vi gjort det korrekt? 
Mvh Nis
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal der være hældning på det færdige gulv?
Det ved jeg ikke:) skal der det? der skal være en rist, men havde ikke tænkt der skulle være fald mod den. Der skal i hver fald slet ikke være så meget som der er nu. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal være opmærksom på at man ikke bare må lave en støbt kant rundt om sådan et afløb, så hvis du vil fjerne faldet, skal du enten finde en forhøjelsesring som passer til din afløbsskål, eller der skal bankes op rundt om afløbet, så det kan blive hævet op i niveau med det nye gulv
Grillbill85 skrev den 11-02-2022 17:36:06

Du skal være opmærksom på at man ikke bare må lave en støbt kant rundt om sådan et afløb, så hvis du vil fjerne faldet, skal du enten finde en forhøjelsesring som passer til din afløbsskål, eller der skal bankes op rundt om afløbet, så det kan blive hævet op i niveau med det nye gulv

 helt klart. det er jeg opmærksom på. 

Hvis det ikke er vådrum så er der ikke krav om mængden af fald på gulvet, dog stadig fornuftigt at lave en smule fald så vandet trods alt løber den vej.
Hvilken funktion har rummet og hvor stort er det?
Ift afretning med flydespartel så kan du lave nogle markeringer med skruer i gulvet du nivellerer ud, så massen ender med dække hovederne. Det er vanskeligt at styre hvis der skal fald på gulvet, så det kan være en fordel at lave faldopbygningen ad flere omgange.

Vær også opmærksom på skærpede krav til flydespartlens hårdhed når det er epoxy der kommer ovenpå, ellers risikerer man at det skaller af bagefter.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
BOFH skrev den 11-02-2022 17:53:02

Hvis det ikke er vådrum så er der ikke krav om mængden af fald på gulvet, dog stadig fornuftigt at lave en smule fald så vandet trods alt løber den vej.
Hvilken funktion har rummet og hvor stort er det?
Ift afretning med flydespartel så kan du lave nogle markeringer med skruer i gulvet du nivellerer ud, så massen ender med dække hovederne. Det er vanskeligt at styre hvis der skal fald på gulvet, så det kan være en fordel at lave faldopbygningen ad flere omgange.

Vær også opmærksom på skærpede krav til flydespartlens hårdhed når det er epoxy der kommer ovenpå, ellers risikerer man at det skaller af bagefter.

/BOFH

 Det er hele kælderen som skal have flydespartel og epoxy, men kun det ene lokale som skal være bryggers hvor der er stor hældning på gulvet. Jeg har ikke målt faldet i bryggersdelen men tror den er omkring 50 mm . resten skal højest have 5-10 mm for at blive helt plan. 

Vedhæftede filer:

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også