Bizar retssag

Jeg læste i avisen om en mærkelig retssag i Herning. Det var imod en 58 årig mand fra Silkeborg som er stifter af en gruppe som ikke anerkender staten Danmark. Han mener alene hans navn er til for at staten kan overvåge ham, ligeledes betaler han ikke skat, registrerings afgift på bil osv, Så den gruppe laver deres egne nummerplader. 
Han udeblev fra retssagen da han heller ikke anerkender retssystemet. politiet havde dog hentet ham. 
Han gik fra retslokalet når han ikke anerkender sit navn for så er det jo " den forkerte mand" de har fat i.
Han blev naturligvis dømt in absentia.
Jeg tænker på - - -  hvorfor kører han på skattebetalte veje, - - - - Hvorfor overholder han dele af færdselsloven. Hver anden dag burde han køre i venstre side hvis han overhovedet kører på vejene osv. 
Det sidste kunne da tynde lidt ud i foreningen bare det ikke tager andre med sig.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han kunne godt lyde som et typisk medlem af acephali bevægelsen.

Prøv at se nogle af deres videoer på YouTube, det er ganske underholdende. Specielt deres juridiske fortolkninger af diverse budskaber fra det offentlige 🤣

Elektronikteknikeren
Så køber han nok ind i Brugsen med guld. For hvis staten Danmark ikke eksisterer, så eksisterer danske kroner vel heller ikke?

Gregeren skrev den 11-02-2022 17:21:03

Aldrig hørt om dem før.

Men nu kender jeg lidt til oldgræsk, og "acephalus" betyder "uden hoved". Uden hoved betyder så logisk set: ingen hjerne.

Dårligt navnevalg.

Det var netop grundlæggeren af den bevægelse, som var slæbt i retten. Har aldrig hørt om den før denne avisartikel. 
Jeg kiggede lige nogle stumper af de videoer. Hold da kæft manden er bindegal. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 11-02-2022 22:07:19

Det var netop grundlæggeren af den bevægelse, som var slæbt i retten. Har aldrig hørt om den før denne avisartikel. 
Jeg kiggede lige nogle stumper af de videoer. Hold da kæft manden er bindegal. 

Bindegal jovist, men underholdningen fås ikke bedre til pengene 🤣 

Elektronikteknikeren
Bent Andersen skrev den 11-02-2022 21:28:23

Gregeren skrev den 11-02-2022 17:21:03

Aldrig hørt om dem før.

Men nu kender jeg lidt til oldgræsk, og "acephalus" betyder "uden hoved". Uden hoved betyder så logisk set: ingen hjerne.

Dårligt navnevalg.

Eller også besidder han en stor portion selvironi...

Selvom dit bud nok er mest sandsynligt. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis