Fundablokke i 60` hus

Hej Alle 

Ville høre om i kan hjælpe mig med et spørgsmål, og om nogen måske har prøvet noget lignede. 
Jeg er den glade ejer af et hus 60´erne, og dengang byggede den daværende ejer fundamentet med fundablokke. 

Mit problem går på, jeg har opgraderet den gamle radiatorinstallation til gulvvarme. Og problemet opstår under det nye vinduesparti i stuen, her opleves nogle kondens på fliserne op mod vinduerne. 
Firmaet som kom og lagde betonen ud dengang, monteret et 10mm kantbånd. 
Men min tanke er at denne isolering ikke er nok mod den kolde fundablok, hvilket som skabe denne kondens. 

Jeg overvejer at pille vinduerne ud igen, og gøre noget ved soklen under dem. 

Men vil der være nok med at erstatte den med legablok samt ny kantisolering indvendigt? 

Håber nogen har prøvet noget tilsvarende, eller kunne komme med et godt råd eller to. 

Mvh 

Steffen  
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke let at hugge en sokkel væk, så det bliver passende jævn til at mure på igen. Men det er da muligt. 
Man kan leje stor nedbrydnings hammer Eller
Du kan skære ned i betonen på langs med diamant klinge på stor vinkelsliber. Er er 4-5 cm imellem rillerne kan du nok hugge det af imellem rillerne.. Så skæres der igen. hugges af osv. 
Hvis bredden passer så ville jeg foretrække leca therm. det er med flamingo indsats midt i elementet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis