Læg fliser uden at støbe

Jeg har brug for at lægge nogle fliser/klinker, uden at støbe dem fast. De skal være mulige at flytte igen.

Hvordan kan jeg gøre det, så det stadig bliver lavet godt?

Gulvet skal være der ca. 2 år, og det må gerne være uden fuger.

Findes der systemer eller måder at løse det på?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja købe noget linoleum med fliselook. og sætte det fast med dobbelt klæbende tape.
Ellers kan det ikke lade sig gøre med klinker uden at der bruges lim.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvorfor kan jeg ikke lægge fliser uden lim? Kan jeg ikke bare liggende fliserne ovenpå gammelt linoleum? 

Det gør ikke noget det ikke lige er så pænt, eller at det ikke har fuger. Det vigtigste er at flise/klinker ikke går istykker. 

Skal fliserne understøttes med lim, for at kunne holde?
Du kan sagtens lægge fliser ud på gulvet, og gå på dem. Jeg har ingen erfaring, men kan forestille mig det. Vandet vil gå ned imellem dem og sive hen til afløb som nu men under fliser. Det vil vare meget længere for gulvet at tørre op, med de dug/fugt problemer det kn give. Om de falder i dem fordi de forskubbes vides ikke, og om fliser kan holde kommer an på jævnhed på dit linoleum. 
Jeg svarer på det du spørger om og her fremgår blandt andet:
Hvordan kan jeg gøre det, så det stadig bliver lavet godt
Så ved f.eks. en gang i kvartalet at tage fliser op og vaske fliser og gulv samt udlufte noget mere så er det ikke umulig. Så vil du prøve det så ser jeg frem til din erfaring med det. 

Det kommer vel an på hvor plant gulvet er. Er der små ujævnheder kan fliser vel nemt knække eller vippe.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Det er ikke vådrum så det skal sammenlignes med trægulv i stue, som sagtens kan tåle lidt vand. Der er endda gulvvarme. Gulvet er plant. Hvad hvis jeg smider meget tynd selv nivelerende beton på, og at alle sten var Coated med voks eller plastik inden jeg lagde dem?    
Annonce
Læg et tyndt gulvunderlag af træfiber, de har høj bæreevne, men kan udligne eventuelle små ujævnheder, således at fliserne ikke knækker.
Gå efter tykke klinker, 1cm eller mere.
Underlag af denne type: ​Link ​​​

Elektronikteknikeren
Min fantasi sagde baderum.   så argumenterne omkring vand bortfalder. Så er det jeg gerne vil høre hvorfor du ønsker fliser?
Kan du acceptere selv nivellerende spartel så kan du vel også acceptere fliselim. 
Jeg regnede med årsagen var at underlag ikke måtte tage skade : 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også