Udskiftning af forskalling liggende på væg

Godaften. Jeg skal til at have sat gipslofter op, og i den forbindelse skal der ny forskalling op.

Den gamle forskalling får fra væg til væg, og ligger ovenpå væggene.

Kan der være nogen fare ved bare at fjerne den gamle forskalling? Kan den f.eks have en stabiliserende effekt på væggene?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at oplyse hvad vægge er lavet af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, det kunne godt være relevant.

Det er leca blokke. Huset er fra 72.

Billede vedhæftet 
Så vil forskalling ikke holde på muren. Det jeg mistænkte var ved let skillevæg. 

Det lyder godt. Tak for svar!
Uden og løbe med tråden, så står jeg med samme spørgsmål! Bortset fra min skillevæg er en armeret Siporex - her holder forskallingen vel for pokker heller ikke vægge !?
Annonce
Til det nye hjem. Jo det gør det netop når det er siporex vægge. Hele huset blev forskallet inden der kom skillevægge ind. De blev så limet sammen på pladsen kilet op og understøbt. Og fik nogle store søm igennem forskallingen for at styre dem i toppen. hvor væggen var paralel med forskallingen satte man et extra brædt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Javel ja. Så må jeg hellere lade “resterne” af forskallingen blive sidenhen. Har skåret dem af på den ene side af væggen.

Tak for info!
Det hjælper nok ikke meget med "resterne" af forskalling. Du kan jo se efter ved en, om de sidder fast i væggen og så kan de nye vel komme så tæt på væggen at de støtter. 

Jeg har købt bjælkesko der skal skrues fast på skillevæggen og som forskallingen skal monteres i. Simpelthen fordi der er 80 cm. mellem skillevæg og nærmeste spær. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også