Krydsfiner som loftsplader

Vi har 170 år gamle gulv/loftsbrædder som er kommet til syne efter vi har nedtaget flere lag sænkede lofter. De kommer nok til at drysse, der har været forskellige skadedyrsangreb og de hopper og danser en del, så vi har besluttet at montere nogle plader under dem. Først tænkte jeg gips, men jeg er blevet mere varm på krydsfiner - træ passer bedre til sådan et gammelt landhus, tænker jeg.
Men hvordan skal jeg konstruere det?
Skal jeg lægge en liste under loftsbrædderne og montere derpå? Hvor stor afstand?
Kan jeg lægge noget lydisolerende indimellem?
Hvor tykke skal pladerne være?
Skal de være i brandhæmmende fyrretræsfiner?
TAK!
Jeppe

Det har jeg ikke prøvet før ...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har vi gået og overvejet frem og tilbage, og vi hælder lige nu til at prøve at undlade at sætte noget under de i virkeligheden ret flotte loft/gulvbrædder. På 1. salen er der lagt strøer og nyt gulv, så der er lidt afstand. På et tidspunkt skal vi have fornyet gulvet ovenpå og kan så skabe bedre lydisolering.

Men nu er spørgsmålet så: Hvis vi sliber og reparerer de ødelagte loftbrædder, kan man så fuge loftbrædderne - sådan som jeg kan se at folk herinde har talt om at fuge gulvbrædder.
Hvordan og med hvilken fugemasse?
Vi vil male loftet efterfølgende.

Det har jeg ikke prøvet før ...
Du kan da godt fuge dem hvis du syntes der gir mening men vær obs på at det ikke er alle typer fugemasse du kan male oven på. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også