Skære stålbjælke

Hej. 
Jeg skal have skæret en stålbjælke på 10x10cm over. Hvilket værktøj og klinge skal jeg bruge. Den er lidt skær at komme til og kan ikke flyttes. 
Mvh Nis 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu melder historien ikke noget om godstykkelsen eller hvor stålbjælken er, men det kan klares med:

En skærebrænder
En vinkelsliber
En nedstryger

Jo længere ned af listen du går, jo større bliver indsatsen😆

Selvbygger med stort S. 
Man kan tilføje en bajonetsav med metalsavklinge. Den er hurtigere end en nedstryger og laver ikke gnister

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nedstryger   …eller måske file den over ?   

vinkelsliber og skæreskive og skær den over, det tager længere tid at skrive om det end at gøre det   
Hov i glemte at nævne plasmaskære   

Vi prøver igen, i morgen --
… og hvis gnister er et problem bør også vandskæring nævnes.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
kovas skrev den 09-02-2022 16:42:11

Man kan tilføje en bajonetsav med metalsavklinge. Den er hurtigere end en nedstryger og laver ikke gnister

Det er nok min bedte mulighed, tror ikke jeg kan få en vinkelsliber igennem der hvor den sidder. Hvilken klinge til bajonetsav kan klare en stålbjælker? Gerne en lidt længere en, så den kan komme helt tæt på. 

Hvis du vælger at bruge en bajonetsav, så laver Lenox nogle af de bedste bajonetsavklinge (og stiksavklinger) til metal.
eks som de her.. link

Men det vil nok være lidt af en udfordring, at snitte den over alligevel, har du en bajonetsav, med pendul, går det lidt lettere.

Var det mig ville jeg skære alt det jeg kunne, med en 230 mm vinkelsliber, og så tage resten med bajonetsaven.

Vi prøver igen, i morgen --
Kan du indsætte foto af problemet det giver større chance for konkret svar. Du efterlyser lang klinge. Du skal huske at land på bajonet sav skal ligge an imod emnet ellers får du bare rystelser i saven og ikke i klingen som skal skære.
Man kan godt bruge en kombination så en lille eller stor vinkelsliber tager det den kan nå til, og bajonetsav resten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis