Ikke tilgængelig ekstern harddisk

min eksterne harddisk 1 TB toshiba (max 3 år gammel) skriver e: er ikke tilhgængelig. jeg har forsøgt at se i diskhåndtering om oplysninger:

det her står der:
TOSHIBA EXT (E:)
931,51 GB NTFS
Iorden (Primær partition)

Harddisk har været tilsluttet til msart tv, til at optage på og uden problemer.

da jeg skal tømme min pc for videoer, vælger jeg at bruge ovennævnte. der er ingen problemer i at overfører fra pc til eksterne harddisk (af hvad jeg ved) og jeg tjekkede inden overførsler på selve harddisk, om der lå noget på den og den viste den var tom (set via pc).
da jeg har overført diverse, vil jeg selvfølgelig ind og se om de ligger på harddisk, men her kommer et lille vindue op med E: ikke tilgængelig, hvilket jeg ikke forstår noget som helst af.

så hvordan kommer jeg ind på harddisk og finder optagelser/videoer?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har harddisken været tilsluttet fjernsynet ugen EFTER du kopierede videoer fra computeren?

Det er underligt, at computeren godt kan vise oplysninger om disken, men alligevel skriver at den ikke er tilgængelig.

Mvh. AllanE
De data, der lagres via et SMART-Tv lagres i nogen tilfælde i et proprietært format, der ksn smadre NTFS-formateringen.
Når du beder om at få vist data fra harddisken returnerer HD blot de data, den har registreret men  computeren går ikke ud og checker om oplysningerne er korrekte.
Hvis formateringen er ændret af TV men de registrerede data ikke er blevet opdateret af TV'et så kan dette misforhold opstå.
Ofte kan de filer, der optages af TV kun afspilles på samme TV på grund af kryptering med mindre du dekrypterer filerne først.
Har du prøvet at forbinde den til smart og checke om TV-optagelserne stadig er der?
Det vil af- eller bekræfte om skifte til pc har ødelagt noget i formateringen.
Derudover vil jeg som efry er inde på ikke benytte samme hd til de to systemer du nævner.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
efry uden helt at forstå det du skriver, kunne det da sagtens lyde som det er det der er sket.
Harddisk var tom, da jeg tog den fra tv og tilsluttede til pc.
NONEteknisksnilde skrev den 11-02-2022 10:36:13

AllanE tak for velkomst.

Ja, jeg tror jeg lige
koblede harddisk til tv 1 dag, dog uden at optage noget.

Og kunne du se dine gamle optagelser?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
JohnLarsen harddisk var tom, da jeg tog den fra tv og tilsluttede til pc.
Det er de overførsler jeg har lavet fra pc til harddisk, jeg ikke kan se efterfølgende, da den skriver E: ikke er tilgængelig.

Det lyder for mig som om, at det jeg har overført er gået tabt/ikke kan åbnes, da harddisk er gået i kludder.
JohnLarsen
Der var ingen optagelser fra tv på harddisk, da jeg tog den og tilsluttede til pc (hvilket heller ikke var meningen, da jeg gerne ville have en tom harddisk)
OK. Men så hæng den på pc’en igen, formater den og kopier så det ønskede over på den.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis