Lampe virker ikke... Måske...

Jeg har en el-skinne hvori jeg har monteret to lamper. Den ene lampe gik ud for noget tid siden, og jeg har ikke kunne få liv i den igen ved at skifte pære. 

De er monteret med adapter i skinnen.

Jeg har prøvet at skifte adapteren med en nyindkøbt. Det virkede ikke. Jeg har udskiftet fatningen. Det virkede ikke. Jeg har skiftet lampen til adapteren der sad i den anden lampe - det virkede. Altså virker lampen med den gamle adapter som lampe nummer to sad i.
Sætter jeg derimod lampe to i den gamle adapter eller den nyindkøbte, så virker den ikke. 
Jeg har prøvet med flere andre lamper, og alle virker i den samme adapter. Men ingen virker i hverken den gamle der døde, eller to nyindkøbte adaptere.

Altsp jeg har gang i to nyindkøbte og to gamle. Kun én løsning (den ene gamle) virker med alle lamper. Alle andre konfigurationer virker ikke.

Hvad fanden er problemet? Det eneste jeg kan komme på, er at det måske er skinnen? Men hvorfor helvede virker det så med den ene adapter hvis skinnen er defekt? 

Jeg er ved at blive vanvittig over ikke at kunne finde en løsning... 
Nogen ideer? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du tester med forskellige adaptorer, placerer du dem så samme sted i skinnen?

Nogle skinner og adaptorer er lavet til flere tændinger. Bruger du den rigtige adaptor og de rigtige forbindelser i den?
Det er nordlux skinne og nordlux adaptere. 
Har forsøgt at placere dem forskellige steder på de 200cm. Både før og efter den lampe/adapter, der virker.
Ingen forskel. 
Det der menes er at nogle skinner har flere spor, så der kan sidde lamper som tændes forskellig. Det gælder også nordlux. HVIS det er tilfældet så skal adaptor monters præcis som den gamle der virker. 
En type eller billede vil hjælpe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis