Reparation af Kempotig

Min Kempotig 250 AC/DC TIG og MMA svejser tog billetten her til morgen. Da jeg tændte for den kom der lige kortvarigt lys i displayet og så smækkede den 16A automatsikringen. Derefter intet liv, ligesom den ikke længere smækker sikringen. Jeg har lige haft min elektriker ude og montere nyt 16A  CE stik. Indtil da virkede svejseren fint på det gamle 16A CE. Spørgsmålet er om det er en kortslutning, eller en sikring i svejseren, eller elektrikeren har gjort et eller andet galt. Nogen der ved hvordan et 16A stik er kablet så jeg lige kan udelukke elektrikeren. Og dernæst, er der nogen der kender en god reparatør af svejsere i Nordsjælland?

Vh 
Peter 

Venlig hilsen

PeterA

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder jo unægteligt som om der er fejlforbunden, med det nye cee stik.
De behøves jo ikke at være din elektrikers skyld, hvis det nye cee stik er monteres efter forskrifterne.

Det gamle stil kan have været forbunden forkert......

Er det nye cee stik derimod fejlmonteret med lednings forbindelserne, har han en forsikring der dækker.
Måske der sidder en intern sikring i svejseren, men få styr på at den er forbunden korrekt først.

Kender desværre ingen der reparere svejsere i dit område..

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har noget at måle med (universalinstrument), kan du måle mellem nul klemmen og fase klemmerne. Du skal måle ca. 230 V mellem nul og hver fase. Mellem to faser skal du måler ca. 400V. Du fortager tre fasemålinger nemlig L1-L2, L1-L3, samt L2-L3. Det er vigtigt at nullen, som sikkert er blå, er placeret i klemmen mærket N for at være placeret rigtigt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis