Hvilket udløbshus skal jeg købe til mit unidrain afløb?

Hej

Jeg skal til at købe et unidrain afløb. Jeg køber et unidrain classicline 1000 mm bredt linjeafløb. Jeg skal vælge et udløbshus med enten vandret eller lodret udløb, samt med eller uden vandlås. Hvilken bør man vælge?
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal dit Unidrain tilsluttes til et afløb med vandlås eller skal vandlåsen være i Unidrainet. Du skal beslutte ud fra, hvordan Unidrain skal tilsluttes til kloakken.

fase
Jeg kan se på tegninger på din tråd om badeværelse at der skal være boblebad. Hvis der er afløbs rist med vandlås under denne vil det være en fordel at vandet fra håndvask og bruser løber hen til denne. I så fald skal det ud af siden og der skal ikke være vandlås hverken ved bruser eller håndvask. 
Husk at evt. afløbsrist skal være let tilgængelig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er et frit stående badekar, men ved ikke om det er vandlås under dette. 
Man kan se min grundplan her. Jeg har tegnet hvor kloakrørene forlader badeværelset.
Der kommer en kloakmester i næste uge. Vil han kunne vurdere hvordan det hele skal tilsluttes bedst muligt og hvor vandlåsen skal placeres?
Der er da en rigtig god ide at få En VVS'er til at rådgive dig om de indvendige kloaker/afløb. Kloakmesteren kan sikkert også hjælpe dig, men det er mest de udvendige kloaker, han tager sig af.

fase
Har du ikke et afløb med vandlås i gulvet, hvor du kan samle afløbene fra vask, bruser og badekar, så du undgår vandlås på hver ting?

fase
Har selv unidrain og blev både af VVS og kloakmester anbefalet lodret udløb pga bedre flow og dermed mindre tilstopning og behov for at rense.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

S. Fabrin skrev den 09-02-2022 18:27:28

Har du ikke et afløb med vandlås i gulvet, hvor du kan samle afløbene fra vask, bruser og badekar, så du undgår vandlås på hver ting?

 Altså jeg har jo fjernet alt på nær de udadgående kloakrør, men jeg kan vel godt få oprettet et gulvafløb, hvor samtlige ting mødes. Men ville da være dejligt at slippe for risten i gulvet. Jeg ved ikke hvilket løsning der er den nemmeste.Jeg tror at jeg går ned i min lokale vvs-eksperten og spørger dem.

BOFH skrev den 09-02-2022 20:32:43

Har selv unidrain og blev både af VVS og kloakmester anbefalet lodret udløb pga bedre flow og dermed mindre tilstopning og behov for at rense.

/BOFH

 Ja det var også det jeg selv tænkte. Samt at røret hurtigt kunne gå ned under isoleringen.

Du kan ikke få svar i en butik uden at vide på forhånd hvad du vil. Det er kun din kloakmester der kan rådgive dig, så det kommer til at passe i forhold til dine behov. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis