Fejl på Miele T6303 Tørretumbler

Jeg har en Miele T6303 Tørretumbler som pludselig stoppede med at varme. Den kører fint rundt, men uden varme. Jeg prøvede at skille den ad- og måle. Sensor ved siden af varmelegeme er ok. Ingen spænding til varmelegeme når den kører rundt? Jeg prøvede at sætte 230v til varmelegeme og det fungerer fint. Er der nogen der har gode bud på hvordan jeg kommer videre? Er det måske programvælger der fejler?
Info: Er uddannet elektriker, uden hårde hvidevare erfaring. Tørretumbler er ca. 12år
På forhånd tak/ Jesper
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nok nødt til at krybe til korset og erkende at programvælgeren er gået i udu. Men du følger lige for en sikkerheds skyld ledningerne fra fra varmelegemet og op til programvælgeren for at se, om der efter 12 års tro tjeneste, skulle være en defekt, som du med lidt snilde kan reparere, ellers er der kun byt til nyt.

fase
Nu var det ikke defekte ledninger, jeg tænkte på, men at du skulle følge dem op til programvælgeren, for at se om du kunne finde fejlen i den.

fase
Tak, Fabrin. Intet synligt ved programvælger
NTC modstanden kan du måle med et Ohmmeter. Det er en simpel måling og du kan prøve at varme den med fingrene for at se om modstanden falder. Bare det at du kan måle modstand indikerer, at modstanden er i orden.

fase
sidder der ikke et lille print oppe i højre side længst bag til.Det kan være dette print der er defekt men det kan også være de kul der rammer tromlen foran i højre side der der er slidt ned ned så de ikke rammer tromlen
 
Hej Jensen55, Jeg har ikke set et lille print. I så fald- hvad skulle det print gøre? Styre varmen?
Og hvordan skulle kul kunne gøre at der ikke er varme? Tromlen kører godt nok rundt, men varmelegeme varmer ikke...
Jeg afventer en NTC-modstand fra Miele, for at se om det var det...
Kullene giver sikkert forbindelse til tromlens fugt føler område mener jeg. Så maskinen "tror" at tøjet er tørt 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok. Må prøve at skille den ad igen. Tak
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis