Loftrosette

Hej,

Vi er igang med at lave nyt loft i køkkenet og har i den forbindelse få sat en PL-dåse op til lampeudtag.
Nu vil konen til at have en Loftrosette, Tænker ikke det er noget problem at skære et ca 80mm hul i rosetten og så bruge et almindeligt lampeudtag. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan det kommer til at se ud med et moderne udtag. Er der nogen som kan komme på et bedre forslag?

Mvh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens gå an. I gamle dage kom ledninger bare ud fra 2-3 rør. Så det måtte dækkes med den baldakin som ofte er med når man køber lamper. De er ofte ikke så pæne at se på. Synes du / hun det skal være som i gamle dage sætter du bare baldakin under dit udtag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Machine, du viser lige et billede af installationen med PL dåsen. Du monterer formentlig et et lampeudtag på din PL dåse. Så hvad skal du med loftroset?

fase
S. Fabrin skrev den 07-02-2022 16:37:40

Machine, du viser lige et billede af installationen med PL dåsen. Du monterer formentlig et et lampeudtag på din PL dåse. Så hvad skal du med loftroset?

Vi er ikke kommet så langt, så vi har en rosette. Det heksen synes sådan en er flot.
pt er det bare en standard PL-dåse + lampeudtag.

min plan var at "forlænge" PL dåse i forhold til tykkelsen af rosetten med sådan en her:
https://www.greenline.dk/lk-afstandsringe-til-pl-loftdaaser-afstandsring-for-pl-daase-6-26-mm-920?gclid=CjwKCAjw8sCRBhA6EiwA6_IF4aJmaCy8tJgXre_Vb_maXAr7VLTnXqAQHyf5qkdnkJVn2oFY0bL9vxoChTMQAvD_BwE
Mener du i fuld alvor, at du vil have sænket det viste lampeudtag. Og da slet ikke med afstandsringe til PL dåser. Ringene er beregnede til være skjulte.

fase
Lige nu er den fin.
Så frem der kommer en rosette på så ville jeg helst have den var i plan med rosetten og ikke nedsunket, Derfor afstandsringen.
Afstandsringen vil man naturligvis ikke kunne se da den bliver dækket af rosetten. Er dog blevet lidt i tvivl om det er nødvendigt, da rosetter er typisk lavet i brandhæmende matriale.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis