Hejsa, allesammen.
Jeg er ny her på siden, så bær over med mig, hvis jeg laver upsere. Jeg giver gerne flødeboller, hvis upserne er slemme nok. :-)
Nåh, til sagens kerne. Jeg bor i et dejligt enkeltplans rækkehus i Ishøj. Jeg har gasfyr og har indtil nu ikke haft de store problemer. Mit problem er at jeg ikke har varme på et antal radiatorer rundt i huset.
Jeg har været rundt og kigge på nålene, jeg har haft samtlige ude og kigge på om der var store aflejringer eller nams i ventilhuset. Der var lidt kalkaflejringer på nålene, men ikke noget horribelt.
Når jeg så prøvede at trykke ind på selve ventilen for at se om der var bevægelse, så var der på de første par radiatorer et fint tryk, men på de efterfølgende virkede det som om det kun var de 1,5 bars tryk der skal være på rørene, der gav noget. Og på den første af de kolde radiatorer kom der ikke engang et strint ud, når jeg motionerede ventilen.
Jeg er lidt forvirret om hvorvidt det er noget jeg selv kan klare, eller om jeg skal have en VVS'er på sagen.
Jeg har lavet en simpel plantegning af huset og de respektive radiatorer uden varme, er markeret med et minus. Dem med varme er uden minus.
Så, lad mig høre om jeg er gået helt fra forstanden, eller om der er mening med galskaben.
Der findes ikke dumme spørgsmål, kun mangel på viden. Og viden deler vi gerne.
Hejsa, allesammen. Jeg er ny her på siden, så bær...
Vis hele indlægget