Erfaring med lugtsanering med ProtoxHysan

I vores sommerhus fra 1981 er der en krypekælder på ca 10 cm, som indtil for 4 år siden ikke var tilstrækkeligt ventileret. Dette er løst, men problemet er, at isoleringen, som bæres oppe af vindtætte plader, lugter af skimmel (gammel sommerhus). Jeg kan ikke udskifte isoleringen, uden at skulle fjerne gulv og undergulv. 

Jeg har ozonbehandlet krypekælderen, men efter nogle dage er lugten på vej tilbage. Min tanke er at bruge en forstøver (ULV cold fogger) og blæse ProtoxHysan ind via ventilationsåbningerne og holde ventilationsåbningerne lukket i 2-3 dage for at sikre god virkning.

Er der nogen som har erfaring med, at ProtoxHysan vil fjerne lugten, som trænger ind i sommerhuset?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, jeg har nogle gange løst problemet med en hjemmeblanding af Protox Hysan og Rodalon i lige forhold, efterfulgt en uge efter med behandling med Protox Skimmel og Rodalon. Det har indtil videre virket godt. Hysan dræper skimmel og det gør Rodalon delvis også, men Rodalon fjerner også lugt, så derfor blandingen :-)
Hej, nej det var ikke samme situation. Det var i værelser og hulmur. Det er min erfaring at selvom Hysan dræber skimmelsvamp så fjerner det ikke altid lugten lige så effektivt som Rodalon. Min erfaring er kun at blandingen dræper skimmelsvamp og fjerner dårlig lugt. 
Jeg har kun brugt almindelige tryk pumper til at sprøjte med.
Mvh Dan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis