Danfoss ally termostater

Hvad er det for et system et streng eller 2 streng' s og kører der fremløb eller retur løb.

Vil gerne havde Danfoss ally på kan jeg det. Begge rør sider i bunden i hver ende.

Pfh tak

Allan

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige at læse om anmeldelserne først ;) De har vist deres udfordringer..
.
Hvis jeg var dig ville jeg "bare" skifte ventiler og termostater...Indstil dine ventiler korrekt, derefter termostaterne efter ønsket temp. Sikker dine radiator er udluftet. Bor du i hus ? eget fyr eller fjernvarme med måske et fjernvarme unit ?
Bor du i hus så måske en rum-føler men igen det ikke nødvendigt.

Blot ved rette indstillinger så kan du snildt spare 1000-2000kr om året. 
Smid du heller de penge du har sparet på din budgetkonto så der råd til ikke at fryse ;)

Okay har gasfyr kan ikke indstille ventiller men jeg prøver og kører med dem så må jeg se om det fungere som jeg håber.
tak for svar.
hybensah skrev den 06-02-2022 18:15:23

Okay har gasfyr kan ikke indstille ventiller men jeg prøver og kører med dem så må jeg se om det fungere som jeg håber.
tak for svar.

Google er din ven ;) Har selv brugt mange timer på at finde frem til hvad der bedst og pyha der mange meninger på nettet... Men en god investering er først og fremmest at få lavet et service på dit fyr... Så tag den der fra, han/hun har sikkert også et par gode råd... 

Hvis der ikke er ventiler bag termostaten der kan indstilles så kunne det være en idé at få dem skiftet..
Gør det meget nemmer at bestemme dit flow til radiatoren og der ved minske spild varme.
Din radiator når den varmer skal være varm ca. 70-80% fra toppen for neden skal den være kold. Det er dit retur vand, og det vigtigt det ikke kommer over 40 grader for så får du en "bøde" for for varmt returvand.. 
Ser ud til at virke lige i øjeblikket, og nej ingen bøde til mig har jo ingen retur vand, det er et lukket system 
Jeg har Danfoss Ally i hele huset og er meget godt tilfreds med dem! Så jeg er ikke enig i, at de er dårlige.

Mit eneste kritikpunkt er, at man ikke kan indstille pause alle termostater på én gang. Dvs. man skal ind på hver termostat i app'en, når der skal luftes ud eller når man skal på ferie. Det er stadig hurtigere end at gå rundt til hver radiator, men jeg undrer mig over at de ikke har lavet det endnu. Efter sigende skulle det komme i en opdatering af app'en på et tidspunkt.

Men alt i alt kan jeg kun anbefale dem.

Mvh. AllanE
Annonce
PRW skrev den 06-02-2022 16:45:51

Prøv lige at læse om anmeldelserne først ;) De har vist deres udfordringer..
.
Hvis jeg var dig ville jeg "bare" skifte ventiler og termostater...Indstil dine ventiler korrekt, derefter termostaterne efter ønsket temp. Sikker dine radiator er udluftet. Bor du i hus ? eget fyr eller fjernvarme med måske et fjernvarme unit ?
Bor du i hus så måske en rum-føler men igen det ikke nødvendigt.

Blot ved rette indstillinger så kan du snildt spare 1000-2000kr om året. 
Smid du heller de penge du har sparet på din budgetkonto så der råd til ikke at fryse ;)

Jeg overvejer selv at skifte til Ally termostater. Hvilke udfordringer skulle der være?

Eco systemet er der en del udfordringer med, men jeg kan faktisk kun finde gode erfaringer med Ally.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Mit problem er at jeg kan læse mig frem til at de kun virker på fremløb, og jeg kan ikke lige  gennemskue om mit er det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis