Kan man bare tappe vandet af oliefyr/radiatorer?

Hej
Jeg er ved at renovere vores gamle hus. Alle radiatorer skal ned og alle rør ud. Oliefyret er slukket, men kan man bare tappe vandet af systemet og pille alle radiatorer og rør ned?

Når det er gjort tænker jeg at slutte det til et par radiatorer i værkstedet og bruge det sidste olie derovre mens byggeprocessen står på. Noget specielt at tage i betragtning når man går fra mange radiatorer til et par stykker?

Har en del radiatorer - er de noget værd? Hvad med de mange rør?

Vedhæftet et par billeder.
Pft. 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan godt tappe vandet af systemet for at tage radiatorerne ned. Når du nu skal renovere, skal rørene vel også fornyes og udskiftes med  PEXrør. Hvis du ikke skal bruge de gamle rør, så genbrugspladsen. Fyret kan sagtens køre med et par radiatorer i værkstedet. Hvordan ser de gamle radiatorer ud er de ikke også udskiftningsmodne.

fase
Tak for svar Fabrin.
Smider lige et billede op af radiatorer senere. Der skal helt ny varmekilde i huset. Vi tænker gulvvarme i stueetagen og radiatorer eller gulvvarme på førstesalen. Og en masseovn.
Så kan ikke genbruge dem i huset. 
Husk expansionsbeholderen. Om masseovn. Se denne hjemmeside med mange gode råd. https://enrgi.dk/masseovn/

Prøv det selv
hej flaks - hvad skal jeg huske med ekspansionsbeholderen?
-morten- skrev den 07-02-2022 20:04:14

hej flaks - hvad skal jeg huske med ekspansionsbeholderen?

At tage den med i værkstedet tænker jeg :-)


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Annonce
Det er ikke en del af spørgsmålet, men hvis du ikke selv har ekspertise ang. masseovn, så få en ovnsætter til at give råde ang. placering og fundering (specielt hvis der (krybe)kælder i hele huset) tidligst muligt, så du ikke skal lave noget om senere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hej John
Yes. Det er også planen. Tager snart kontakt.
Jeg graver alt ud så langt ned som muligt ift sylfide damentet - ca 60cm og laver ny isolering. Og betondæk 
Tanken var et yderligt fundament under masseovnen. Men vender det hele med en ovnsætter forud.
Tak
Har lavet det. Det var egentligt enkelt at tappe af og så var det bare at skrue/skære ned og få alle rør og radiatorer ned og ud. Tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis