CO2 svejser brænder til tider ikke igennem

Jeg har en migatronic 120 compact, der til ikke brænder igennem når jeg starter svejsning. Jeg sammenligner den med en knallert der 4 takter. Den kan køre med ikke for godt.
Når jeg så stopper og starter igen, svejser den som den skal igen

sj

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skal skifte/rense liner/slange. Evt. Rullerne inde i maskinen der fremføre tråden der skal justeres/spændes eller skiftes.

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Har selv sådan en svejser, den er snart 50 år gammel, skal man have en tilsvarende svejser i dag skal man op på en 160 amperes svejser.
Jeg kunne mistænke dit start relæ/kontaktor er ved at være defekt, den køre på 3 faser, som forsyner 3 spoler på primær siden, mangler den forbindelse til den ene spole, vil den svejse virkelig dårligt.
De har også en svaghed med diodebroen, at der brænder dioder, men så svejser den dårligt hele tiden.

Du kan prøve at blæse kontaktoren ren for støv, og evt give den kontaktrens (vent med at sætte strøm på, indtil kontaktrensen er fordampet, eller kan der opstå  brand)
Tjek også alle forbindelserne, og efterspænd i forsyningssiden til spolerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej lidstaal, jeg har lige købt en ny slange med håndtag og ehle pivtøjet, og fremtrækket er også skiftet, pga. dårlig motor.
Hej je-ns, jeg prøver at rense kontakterne og tafer den så defra, foreløbig tak for svar begge to.
sj

sj

Tror ikke det er det problem du har, men på et tidspunkt drillede min trådfremføring, skiftede trådliner i slangen det hjalp ikke, den kunne stadig væk ikke skubbe ortenligt tråden frem, selv om trådrullerne var strammet helt op.
Det viste sig at det lille styrerør hvor tråden går ind i, lige efter trådrullerne, det var blevet fyldt op med noget klæbrig stads, da røret var renset fungerede trådfremføringne perfekt.


Vi prøver igen, i morgen --
Ikke den rigtige trådmotor, men det rør her...

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
ja men det er en ny slange med trådrør og det hele

sj

Hej Ildstaal og Je-ns. Så har jeg fået en co2 der kan svejse. Jeg havde simpelt hen for tynde ledninger over for lang afstand, nu er de skiftet fra 1.5# til 2.5#, det skal jeg sandelig love for at det hjalp. Så tak for jeres indslag


sj

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis