Ledning tilsluttes Ballast hvordan?

Jeg skal skifte en Ballast, men hvor skal ledningerne tilsluttes - ballast ligner ikke 100% den gamle. Se billeder herunder. Den gamle ballast er den med ledninger tilsluttet.

A.
På den nye står der ikke N eller L som på den gamle, hvor strømmen kommer ind. Er det ligegyldigt om ledning N og L sættes i 1 eller 3 på den nye Ballast?

B.
På den nye er der kun 6 stik, så 2 ledninger skal kobles sammen. Ud fra det gamle billede - hvilke skal kobles sammen, evt. 2 & 6?
Og hvor skal de andre gamle ledninger kobles til den nye ballast? Skal fx 1->21 og 5->22?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den ny ballast forbindes 1 og 3 til fase og nul. Det er ligegyldigt hvordan. Jord til 2.
På sekundærsiden forbindes 
Gammel                 Ny
4 ->                     21
8 ->                     22
1 ->                     23
2 ->                     24
5 ->                     25
6 ->                     26

3 og 7 på gammel reaktor forbindes med muffe

fase
Tak for svar.
Den lyser nu, så tænker det er forbundet korrekt :-)

Jord har dog for stor diameter til at gå ind i 'hullet'. Der er riller/tænder over hullet - kan man klemme jord-ledningen der imellem eller er det ikke beregnet til det? 

Indlæg slettet

Det fint at montre jordleder under en skrue i armaturet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis