Tegning over nyt badeværelse - hvad synes I?

Hej

Jeg har tegnet en skitse over mit kommende badeværelse. Hvad synes I? Er der noget som bør ændres? 1 tern = 10 cm.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror målene på cisternekassen og toilettet er en hel del for små.
Du skal overveje hvordan du stopper døren fra at banke ind i toiletkummen.
Jeg ville sætte afløbsristen under bruseren, når du sætter den modsat får du meget mere kalk på gulvet.
Ja, jeg har også overvejet det med døren og toilettet. Jeg har overvejet at bygge en lille halvmur mellem toilettet og døren. Så kan toiletrullen og børsten monteres på denne væg plus at man er lidt afskærmet, når man er på toilettet, hvis der er nogen i bad eller andet. Hvad synes I om det?

Mht. afløbet, så er det under bruseren. Det andet til Venstre er en håndklædestang. Jeg har opdateret tegningen. Hvad synes I nu? Hvad synes I om afstanden mellem badekar og brusevæg? Der er ca. 60 cm. Tror I at det er for trængt? I så fald kan enten brusevæggen eller karret gøres mindre.
De 60 cm er for lidt at gå ind på. Hvis brusevæggen laves som en dør, der kan drejes så er det bedre. 
Den halvmur ved toilet er guld. Det er ulidelig at skulle vride sig rundt på toilet for at tage et stykke toilet papir helt omme ved ryggen. 
Jeg ville nok flytte toilet lidt væk fra halvmur, men det kommer jo an på låger i skabene. Er det skydelåger kan toilet godt sidde lidt tættere på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har 63 cm mellem væg og bad miljø. Det et intet problem for os. Men det vil det naturligvis være, hvis man er gangbesværet og sidder i kørestol. 

Men i dit tilfælde er badekarret jo desuden nok ikke mere end 1 meter høj Ca, og så er overkroppen jo "fri" når du går forbi. 

Jeg ser ingen problem i det, dog kan du overveje at rykke badekarret ned ved siden af håndvasken i stedet ?

Hvis du har mulighed for det, så sæt et bord på højkant, som udgør brusevæggen. Og et sovebord eller lignende som udgør badekarret, og sæt det med den samme åbning. Så kan du jo prøve at se, om det er en god løsning for dig. 

Mvh. Christian M

Mit badeværelse 

Mvh. Christian M

Annonce
Som jeg tænker du evt kan overveje? Kan ik helt se hvad der er på væggen. Går ud fra, at det er et alm vindue, som ikke går helt til gulvet ?

Mvh. Christian M

Hvis der er frit valg, så overvej at flytte bruser og væg over på den anden. Tror jeg vil give bedre rumfornemmelse  plus plads til et par håndklædekroge bag badet. 

Mvh Troels
Prøv i øvrigt at tegne dit bad i et tegne program, så er målene mere korrekte. 

Jeg brugte dette gratis program, da jeg lavede nyt bad for et par år siden. Fungerer bedstpå en computer fremfor mobil, så vidt jeg husker. 

https://bedrebad.dk/bad/tegn-dit-eget-bad

Mvh. Christian M

Tak for de mange gode råd. Jeg prøver at tegne et par nye skitser og så må I se hvad I synes, der er den bedste løsning.
Så har jeg rettet lidt på grundplanen. Bruseren er flyttet over på modsatte væg, hermed kan jeg have både en bred brusevæg samt en bred indgang til bruseren. Lyder en 90 cm brusevæg og en 90 cm bred indgang fornuftig?
Derudover har jeg valgt et andet badekar og flyttet det længere ud langs væggen.Cisternen er også flyttet lidt fra halvmuren, så det ikke bliver for trangt, når man er på wc. Hvad synes I om ændringerne?

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis