Statistisk beregning af bjælkehytte - ingeniør

Hej. 
Jeg har været med til at bygge en 42kvm bjælkehytte på en fritidsgrund. Jeg mangler kun 1 punkt, inden papirene kan sendes til færdig godkendelse. Nemlig de statistiske beregning angående konstruktion i henhold til br18.
Jeg har kontaktet flere ingienører og de har alle kun kendskab til, at kunne beregne skelet opbygget træhuse. 
Er der nogen herinde kender en ingienør  der ved 100% angående sådan beregning af bjælkehuse?

Mvh

Milosz
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for at være morsom, men gad vidst om det er muligt at få hjælp af en norsk eller svensk ingeniør/arkitekt til statiske beregninger. Der er mange flere bjælkehuse og -hytter i de to lande.
Han har vel ikke nødig at se hytten live.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja jeg har også tænkt på det, eller Polen Litauen da det også er kendt der. Så hvis der kommer 10 svar tilbage fra de danske, at de ikke kender noget til det, så må jeg søge en disse steder.

Mvh

Miv
Er det fuldtømmer?
Er det et samlesæt?

Du behøver ikke at beregne, hvis du kan finde en godkendt tabel, der kan eftervise konstruktionen.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 04-02-2022 17:21:26

Er det fuldtømmer?
Er det et samlesæt?

Du behøver ikke at beregne, hvis du kan finde en godkendt tabel, der kan eftervise konstruktionen.

Det er samle selv sæt i massivt sibirisk fyr og jeg aner ikke hvor sådan en tabel er. Jeg har bare en masse mål på den.

Mvh

Miv
Miv176 skrev den 05-02-2022 07:30:41

Det er samle selv sæt i massivt sibirisk fyr og jeg aner ikke hvor sådan en tabel er. Jeg har bare en masse mål på den.

Mvh

Miv

Kan du lægge et eksempel på en tabel for bjælkehus frem, så jeg ved hvad jeg skal kigge efter?

Mvh

Miv

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis