Holde tørt under en træterrasse

Jeg har en træterrasse hvorfra jeg gerne vil lede vandet i en tagrende så jeg kan holde tørt under terrassen.
En oplagt ide er trapetz plader, men de vil skulle monteres under spær og dermed blive synlig, men mindre jeg sætte et ekstra vertikalt bræt på kanten af terrassen. Det vil god give et noget "tungt look" som jeg gerne undgå.

Jeg har fundet et produkt der hedder "Til-Tag" https://s3.amazonaws.com/buildin/files/26105/2009.04_DK_brochure_2007_6_sider_A4.pdf

Er det nogen der har erfaring med det eller har andre forslag?

Eksempel på hus med hævet terrasse

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dem du har link til skal monteres oppefra. Så det er ikke nemt på en eksisterende terrasse. 
Skal det monteres nedefra  ville jeg nok foretrække "pandeplader" altså galvaniserede blikplader. De er mere robuste end plastplader. 
Nogle pandeplader har en vulst på 22 mm højde med afstand på 270 mm Hvis du vender dem med vulst nedad vil de fleste af flader kunne skrues op under spær og ved moderat regn vil det meste vand ledes væk i vulsten. 
Så fylder det kun 22 mm under spær og det er kun tagrende der ses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Drop trapez plastik plader. 

De går i stykker med tiden, og så tænker jeg det er træls at skifte? 

Mvh. Christian M

Tak for de gode råd.
Faktisk skal terrassen bygget op på ny da de eksisterende er faldefærdig.

Faktisk har til-tak også en "light" løsning til eftermontering: https://til-tak.no/til-tak-light

Jeg ville ville vælge stålplader, der er meget robuste, og skal du bygge en ny terrasse, er der jo nemmere end at bygge det på nedefra.

Her bliver der monteret stålplader nedefra...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også