Underlag for limet parket

Jeg skal i gang med at lægge trægulv i et gammelt hus, og har købt noget parket i 22mm. Det er ikke klik, men skal fuldklæbes. Undergulvet er for det meste beton, men der er også et område med undergulv af træ. Jeg forestiller mig at spartle det hele jævnt, men er i tvivl om, hvad der er passende som underlag. På betonen skal der jo være dampspærre, men hvad lægger man imellem dampspærren og parketten, når den nu skal limes?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du køber en dampspærre med foam eller filt på
er du sikker på at det gulv er beregnet til flydende gulv, der er ikke ret mange der er så tykke
er det ikke beregnet til det , holder det ikke
Tak for svar. Gulvet skulle kunne monteres flydende. Jeg tænker bare, at limer man gulvet til et tyndt underlag, der i sig selv ikke er fastgjort til betonen, er der jo reelt ingen hæftning mellem parket og beton. Der er bare blevet limet noget plast og skum til undersiden af parketten. Når fabrikanten siger gulvet enten kan monteres på strøer eller fuldklæbes, skal der så ikke være en mere fast forbindelse til undergulvet/betonen?
så er det ikke beregnet til flydende gulv , fuldklæbes betyder at det kan limes til undergulvet , så kan du ikke have dampspærre under , det vil skilles af i fugerne i løbet af de første par år
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også