Hvordan lukkes ventiler?

Hej derude   

Skal have udskiftet pumpen markeret i den røde cirkel.

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan afspære pumpen for cirkulation? 
Jeg har markeret med gult hvad jeg tror er ventiler, men jeg er lidt usikker på om de har lukkemekanismer?

Systemet er til gulvvarme udelukkende i et plan.

Den nuværende pumpe er en UPS 15-60 130mm
https://www.billigvvs.dk/grundfos-alpha3-15-60-cirkulationspumpe-130-mm-til-varme-2240313 

skriv endeligt hvis det er for svært ud fra billederne at bedømme.

Venlig hilsen,
Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nærmere på kedlen for at finde ventiler, hvis der er nogen til at lukke for de kredse, som pumpen betjener. Ellers skal du tage trykket af systemet for at skifte pumpen.

fase
Hej Anders
Jeg skal selv igang med næsten samme øvelse og håber du har fået nogle erfaringer, som du kan give videre.
Jag kan vælge imellem Alpha2 og Alpha3, men Alpha3 er noget dyre. Er det de ekstra penge vær ?
Kan man som privat person selv opsætte Alpha3s software ved at installere deres appen på sin mobil ?

Yes det lykkedes mig, har udskiftet til Alpha2 og Alpha3 ift. hhv. varmecirkulation og brugsvand.

Ærligt talt står de begge to bare på AutoAdapt det fungerer henrivende. Opsætningen er virkeligt nemt med appen.
Det setup du ser her er udelukkende med gulvvarme.

Når du har opsat Alpha3, så kør et ventilationsprogram, så den lufter ilt ud af systemet.

Jeg har sat det til og kan ingen forskel mærke. Superb besparing på kWh hvis du spørger mig.

Indtil videre har den kørt upåklageligt, man kan uddrage rapporter som også viser forbrug og status på driften!
Jeg skal selv igang med næsten samme øvelse og håber du har fået nogle erfaringer, som du kan give videre.
@ Med hensyn til dette er det svært at sige. Jeg lukkede bare alle ventiler, dernæst løsnede jeg pumpe for at se om jeg havde taget trykket.

Jag kan vælge imellem Alpha2 og Alpha3, men Alpha3 er noget dyre. Er det de ekstra penge vær ?

Kan man som privat person selv opsætte Alpha3s software ved at installere deres appen på sin mobil ? 


Du kan ikke få Alpha3 til brugsvand. Men jeg er glad for at jeg valgte Alpha3, da man kan indstille den via GoRemote.

Hvis man vil kan man også efter indstillingen få en VVS'er ud for at indstille varmeanlæg med GoBalance appen så bliver det hele indstillet hydronisk. Det er dog ikke noget jeg har valgt at gøre, skal først have skiftet til Danfoss sensorer før det bliver aktuelt. Her tænker jeg også jeg vil sætte op for pumpen lige pt, har jeg sat den på minimums mode hvor den bruger 2 watt indtil jeg får det mere adaptive varmestyring. Jeg vil anbefale dig at bruge de ekstra penge, det er godt at kunne følge med i hvordan det hele står til især når man selv har sat det på :)

hermed billede af begge pumper i drift
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis