Klinker på toilet

Hej. Jeg er ved at få lagt klinker på mit toilet. Skal man ligge klinker på gulv eller vægge først? Min murer har startet med klinker på gulvet. Andet spørgsmål: Han sagde, at han skulle fjerne noget lim i fugerne.  Hvad er det for lim? Han kommer ikke og laver mere, da det var helt skævt lagt og han måtte banke 2 fliser op og ligge nye fliser på gulvet. Turde ikke lade ham sætte flere fliser op. Kan jeg selv fjerne det lim og skal det gøres hurtigt efter? Han lagde gulvet i går. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du jaget ham væk når nu han har rettet fejlen ? 
Hvis der er for meget lim i fugen så kan fugemassen få en anden nuance der. Det er nemmest at fjerne så hurtig som muligt. 
Man kan lave gulvet før den nederste til passede række fliser. 
Jeg fortrækker at lave vægge først fra 2. række og opefter. Men det er mest for at undgå afdækning på gulvfliser for at eliminere risiko for spild af lim på dem. Afdækker man så er det fint med gulvet først. 
På væggen starter man med at sætte et bræt fast som holder 2. nederste række. Den skal sidde sådan at nederste række kan nå gulvet også der hvor der er længst ned ( eventuel fald ) 
Når så væg fliser sidder fast kan man tilskære den nederste række og sætte dem på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nu er det sådan, at manden ikke kan ligge fliserne forbandt. Så bliver fliserne forskellig i højden siger han. Så han kan kun ligge dem lige. Han kalder sig murermester og kan ikke ligge fliser forbandt! Han har for meget lim i fugerne, som han ikke har tørret af med det samme. Han har ikke brugt primer på det, han har pudset op på gulvet, trods jeg sagde det, inden han lagde fliserne. Havde du tænkt dig, at få sådan en mand til at ligge dine vægfliser? Desuden er den bagerste flise ikke samme mønster som de forreste og den er også ujævn i højden. Jeg har givet ham 5000 kr for det arbejde. Han ville have haft 7000 kr. Og nu sidder jeg med et gulv, der muligvis skal bankes op igen. 
Med de nye oplysninger så ville jeg måske heller ikke gå videre med den "murer"  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis