Fald mod hjørneafløb og store fliser

Kloakmester var forbi og lave de sidste afløb til badeværelse i dag, herunder at montere vandlåsen i hjørnet til kommende unidrain hjørneafløb. Han kommenterede at vi med store fliser og hjørneafløb ville være nødt til dele flisen, ligesom ved et kuvertfald. Jeg holdt fast i at har man tætsluttende vægge og en hjørneindgang med opkant, så kan hele faldet i brusenichen laves mod hjørnet og man lægger bare en stor klinke med afskåret hjørne omkring afløbet, så passer faldet hele vejen rundt.

Er det bare mig der slet ikke kan visualisere hvorfor det skulle være et problem?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu dig der har ret, det kan godt laves med fald mod afløbet og betongulvet samtidig er helt plant. 
Tak Mbs! Jeg opbyggede lige en model i lego, bare for at være 100% sikker. Udover at det selvfølgelig kræver lidt håndelag for mureren at afrette korrekt mod hjørnet, kan jeg ikke se hvor kloakmesteren skulle have fået ideen fra.
Måske han har tænkt på samme måde som et firkantafløb der sidder midt i rummet :D
Det vil jo vise sig når der komme vand på. Natur love har det med at være konsekvente. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis