Starter selvfølgelig med en fejl i overskriften. Pex rør-i-rør skulle der have stået.
Vores VVS'er har lagt sig med en slem omgang Corona, lige i starten af den periode jeg har taget to ugers ferie for at bringe vores badeværelsesprojekt frem til et punkt hvor der kan støbes. Han smed 50m pex rør-i-rør af i carporten og skrev en SMS om at jeg bare kunne trække til det kolde vand selv, inden flamingoen og rionettet kommer på. Siden da har hans telefon været slukket og svarer ikke på emails.
Mureren har afsat tid til at komme og støbe og afrette, så kan ikke rigtig vente på at vores VVS kommer ud af sengen igen. Hvordan fastgør jeg de her rør-i-rør ordentligt? Jeg kan selvfølgelig godt klippe dem af i overmål og trække dem hen i nærheden af hvor de skal installeres, men det virker lidt som ren kaos at holde styr på om de bliver hvor de skal.
To skal op langs en væg til henholdsvis vaskesøjle og indbygningscisterne. Dem kan jeg for så vidt sætte en bøjle på, så de bliver ved væggen. Et skal op midt i rummet hvor der kommer to letbetonvægge og laver et indhak til en vask, dét aner jeg ikke hvordan skal blive på sin plads indtil der er skåret ud i flamingo.
Endelig skal det sidste op til bruserarmatur. Skal det allerede rilles ind nede fra gruslaget af, eller skal det først rilles ind senere oppe i "lagene"?
De udgår fra et hjørne, hvor der skal være et "teknikskab", men har slet ikke fået aftalt hvor i hjørnet fordelerrøret skal være. Skal jeg bare give rigeligt med længde så der er plads til at justere?
På forhånd mange tak.