Philips Hue smart lighting

Er det korrekt at man IKKE kan bruge en philips hue lampe som en almindelig lampe der tændes og slukkes på de almindelige kontakter, men skal bruge remoten der følger med, eller installere bluetooth kontakter?

Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt tænde og slukke på en almindelig afbryder, men du kan ikke justere lyset. Hvis du har slukket på afbryderen, så er det ikke længere muligt at betjene pæren med andre midler så som app eller fjernbetjening.

Tak for svar . Det er fint med mig, at have remoten til at regulere lysstyrke med, men tænker i hverdagen skal det bare fungere som en alm. lampe. Hvis jeg regulerer lyset på remoten og derefter slukker på kontakten - husker lampen så indstillingen?

Mvh Troels
Du kan indstille hvilken lysstyrke pæren skal tænde på, når den tilsluttes strøm igen. En af mulighederne er at anvende sidst brugte lysstyrke.
TRRA skrev den 31-01-2022 12:49:54

Tak for svar . Det er fint med mig, at have remoten til at regulere lysstyrke med, men tænker i hverdagen skal det bare fungere som en alm. lampe. Hvis jeg regulerer lyset på remoten og derefter slukker på kontakten - husker lampen så indstillingen?

 Ikke helt Philips Hue, men vi har udskiftet næsten alle spot og lamper til Eglo connect. Vi tænder og slukker på den almindelige afbryder, pærerne husker den sidste indstilling så når vi tænder igen så tænder den på det samme. Så bruger vi fjernbetjening eller appen til at ændre kelvin, styrke, farve, slukke enkelte spot i gruppen osv.  

Fungerer super godt. Tænker Philips hue fungerer på meget samme måde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis