Knæk på stål nedløbsrør?

I sin tid blev nedløbsrør på ejendom skiftet til stål uden hensyn til eksisterende aftræk (se øverst på billede).  Da aftræk nu skal skiftes ønskes dette udbedret. Foreningen betaler egentlig, men ville gerne spare dem de penge (tilbud ligger på godt 3000) og gøre det selv.  

Men kan simpelthen ikke greje om det kan gøres uden at skulle svejse? Kan man udvide stål nedløbsrør eller ville lim være nok?

Iøvrigt var tanken at sætte 72 grader knæk på øverst, køre den ned og så knække tilbage med samme vinkel. Nogen som kan se noget galt med det?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PS: Er i tvivl om udvidelse, da jeg kun kan finde rør udvider til kobber, zink og udstødning...
Bøjningerne er lavet så de passer udenpå og indeni rørene. Så selve rørene skal bare skæres de rigtige steder.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Altså det nederste knæk kan passe ind i det afskårne bundstykke på 76 mm? Prøvede i butik og det passede kun lige ind i udvidet rørstykke, så antog det var 76 mm også.
Har lige sat nye tagrender op. Lindab. Og der passer bøjningerne altså uden at fifle med diameteren på røret.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det kunne være godt med et billede helt oppe ved tagrende. Jeg synes det kommer til at se lidt klodset ud hvis du vil bøje ud og ind igen. Er det bøjning øverst kunne denne flyttes nedad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 31-01-2022 12:46:05

Det kunne være godt med et billede helt oppe ved tagrende. Jeg synes det kommer til at se lidt klodset ud hvis du vil bøje ud og ind igen. Er det bøjning øverst kunne denne flyttes nedad. 

To altan over med dedikeret hul igennem. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis