Termostatstyring af gulvvarme

Hej med jer.

Jeg har lige nogle spørgsmål omkring termostat styring af gulvvarme.

Jeg har et gulvvarme system uden termostat styring i de enkelte rum.

Jeg synes, at det er svært at regulere temperaturen, så jeg overvejer at købe en trådløs 
gulvvarmepakker med termostater, styring m.m. til 12 kredse  ( Jeg har 6 kredse x 2 etager).

Men hvor hurtigt kan det regulere temperaturen ?   Mit største problem er i stuen, hvor jeg normalt har 21-22 grader, men når så solen skinner, så kommer temperaturen i løbet af 2-3 timer op på 28-30 grader.  Kan den nå at skrue ordenligt ned for gulvvarmen i løbet af et par timer, eller vil det kræve længere tid at få skruet ned ?

Hvad skal jeg vælge at købe ?
Jeg har kigget på "Megatherm gulvvarmepakke", "Salus gulvvarmesystem"  og "Wavin AHC9000"   er de gode eller skal jeg kigge efter noget andet ?
Man kan købe gulvvarmepakke med og uden fordelerrør.  Hvad er forskellen ?

Hvad er jeres erfaring med et sådan trådløs termostat system til gulvvarme, er det værd at bruge ca 10.000kr på et sådan ?

Mvh Peder

Mit gulvvarme til den ene etage.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det let eller tung gulvarme, og hvordan er fordelingen på etagerne?
Jeg tænker, at det må være tung gulvarme, da det er vandslanger som ligger nede i gulvet.
Når jeg justerere på temperaturen, går der mindst et døgn før jeg kan se ændringen.
Men går det ikke hurtigere, når en termostat lukker ned for det mængde vand som løber ud i den enkelte kreds ?

De er lige fordelt.   Halvdelen til hver etage.
Ikke med mindre din termostat er spåmand der kan forudse vejret.    Det er desværre ulempen med tung gulvvarme.
Man kan få styring med vejrkompensation. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis