Udluftning af ventil

Hej!

Jeg er ny her i gruppen og ville blot høre om et godt råd til at få min radiator til at virke igen. Jeg har både masseret og banket let på ventilen bag termostaten, men uden held. Nu ville jeg så forsøge mig med at lukke luft ud af radiatoren, men opdagede at "udluftningsventilen" ser ud som på vedhæftede billede:

Er det fortsat en udluftningsventil eller en "prop" man ikke må skrue på?

Tak for hjælpen på forhånd og mvh. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold nallerne væk fra den og kig på en anden radiator til udluftning. Du skal altid lufte ud i den der er højst.
Her er et link til lidt guide: https://www.youtube.com/watch?v=ghZcJ_FCxRQ.
Der er også andre ting du kan gøre, men vil ikke anbefale det, hvis du ikke er har erfaring

it is better to burn out than to fade away
Når der ikke er udluftningsskrue i din radiator, kommer fremløbsrøret så ikke oppe fra?
Luften søger opad, så i dette tilfælde skal denne radiator ikke udluftes.

Søren O
Jo, fremløbsrøret kommer oppefra. Tak for hjælpen, søger videre efter en løsning!

Søren O skrev den 30-01-2022 21:34:21

Når der ikke er udluftningsskrue i din radiator, kommer fremløbsrøret så ikke oppe fra?
Luften søger opad, så i dette tilfælde skal denne radiator ikke udluftes.

Tak for guide! Jeg forsøger kontakt med vvs eller lign. :)

gasse skrev den 30-01-2022 19:08:37

Hold nallerne væk fra den og kig på en anden radiator til udluftning. Du skal altid lufte ud i den der er højst.
Her er et link til lidt guide: https://www.youtube.com/watch?v=ghZcJ_FCxRQ.
Der er også andre ting du kan gøre, men vil ikke anbefale det, hvis du ikke er har erfaring

Virker radiatoren slet ikke eller er det kun noget af radiatoren, der varmer? Vis et billede af ventilen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis