Bosch opvaskemaskine- skift af varmepumpe?

Hejsa

Vi har en Bosch opvaskemaskine, hvor varmepumoen er stået af (den melder fejl: e09) Jeg har Google lidt, og det ser jo ud til man selv kan skifte den... Men jeg kan  simpelthen ikke komme ind i maskinen.. jeg har haft siderne af, og en art dæksel foran forneden.. Men det virker meget svært at komme til noget..

Er der nogen af jer, der har erfaring med det?

Det er en SMU46CI02S

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige rodet med vores Simens , men Bosch og Simens er samme maskiner.
Jeg skulle ind fra højre side, set forfra, kassen med styreprint skal ud, så er der ok plads.
En ny pumpe med varmelegeme kostede godt 1000kr til min, så jeg valgte at købe en ny opvaskemaskine, da den gamle var godt 9 år.


Vi prøver igen, i morgen --
Godt tip!
Jeg er der næsten.. kan bare ikke rigtig få den (fordømte) lille hvide æske ud! Har du tricks i ærmet?🙂

Maskinen er kun 3,5 år gammel..  det er godt nok uventet med så kort levetid!

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Strømmen til opvaskeren er tilslutter bag på, ind i den hvide boks, den sidder med et stik, det trækker du ud, så burde boksen kunne kantes ud.
(måske nogle af de små ledninger der sidder med stik, ned oven i boksen også skal afmonteres)

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg giver det et skud mere, lidt senere.. ellers må jeg vurdere, om jeg skal have professionel hjælp.. En hvidevaremand sagde dog 3-4.000.. så bliver det altså en ny maskine.. til trods for alle gode bæredygtighedstanker😅

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det lykkedes.. altså at få boksen ud.. (alle stikkene skulle af (dr thjalp, da den skulle tilbage, at jeg tog et par fotos😀)
Men jeg kunne ikke gennemskue, hvad jeg skulle gå efter derinde.. så jeg kaster håndklædet i ringen.. min indboforsikring dækker, vistnok.. Men jeg ville da gerne selv have fikset den 😅

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Varmelegemet er indbygget i spulepumpen..
Den ser nogenlunde sådan her ud.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis