Understøbning af indvendige vægge

Hej LDS

Jeg er igangsat med at understøbe indvendige vægge som på billedet , Men der er en langsommelig metode.Mit spørgsmål er så: Kan jeg sætte små soldater pr 1 meter med en bræde på til at bære væggen med I stedet for at mure op. Når jeg så ligger sundolitt ligger jeg dem lidt fra soldaten således flydebeton kan løbe ned under væggen (mens soldaterne står der) så der bliver støbt fundament på den måde?Jeg har ikke kunne se den måde blive brugt, men jeg kan heller ikke finde nogle ulemper.
Jeg håber der er nogle kloge hoveder der har nogle tanker omkring metoden.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en gangbar løsning og heller ikke hurtigere end den gængse løsning 
Når du har gravet ind under skillevæg og støbt på et stykke (1m normalt men op til 1,5 m hvis det ikke er bærende) 
Så må du samtidig støbe et stykke derfra. Efter nogle dage kan du grave ved siden af alle støbninger. På den måde er det et spørgsmål om ca. 3 runder a`3 dage for at få understøbt. I den tid må du gerne fjerne noget af jorden midt i rummet. 
Jeg ved ikke hvorfor isolering skal et stykke fra soldaten, eller hvordan du vil få soldaten op og få støbt der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mærk dine vægge op med 1 meters sektioner, og sæt evt. tal på 1, 2, 3 og 4.
Grav ud og understøb sektioner mærket 1. Ugen efter kan du lave samme trick på sektioner mærket 2 osv, og efter 3-4 uger har du fået understøb hele vejen rundt.
Som erik skriver, så kan du godt grave jorden i hele rummet ud, men du skal lade ca. 30-50cm jord være ud for de dele af fundamentet du ikke støber ved endnu for at have bæreevnen bevaret.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis