Jeg mangler gode råd til min kælder renovering

Hej alle gør det selv folk :)Jeg er i gang med renovering af min kælder, planen er at den skal pudses op på ny, have nye gulvbelægning og nyt loftbeklædning. 

Fugt niveauet i min kælder er der styr på. Jeg pudser væggene op med en Skalflex multitæt efterfulgt af en Skalflex sokkelpuds vandtæt og til sidst en skalcem 100 maling. 

Nu til mine spørgsmål, som drejer sig om loftet og gulvet.

Loftet er som jeg kan se opbygget i 3 lag, støbt betondæk, ca. 10 cm troldtekt og til sidst en omgang puds. 
Pudsen på loftet var revnet mange steder og havde problemer med at hænge fast i troldtekt pladerne, så det har jeg hakket ned. 
Men hvad gør jeg så nu? kan jeg spartle loftet med en vådrumsspartel, eller kan jeg rive troldtektpladerne fri af betondækket og så sætte forskalling op og nye troldtektplader derpå, eller er der en helt 3 mulighed?

Gulvet, er jævnt men med 2 slags "overflade" i det ene rum er der rester af gammelt fliseklæb, og i resten af kælderen er gulvet malet, hvilket dog næsten er slidt væk. Jeg har købt 30*30 klinker til gulvet, men kan jeg lægge dem oven på det nuværende gulv som det er, eller skal jeg slibe gulvet rent, før den nye fliseklæb kan hæfte? eller kunne jeg måske lægge en flydespartel ud over gulvet og så mine klinker ovenpå? 

Jeg har vedhæftet billeder af mit loft og gulvet.

Jeg håber der er en eller flere som har et svar på mine 2 spørgsmål ang. loft og gulv.
Hilsen Henrik
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også