Hvordan afslutter man nedrevet væg?

Jeg er kommet så langt at jeg har fjernet det ene væg i køkkenet, nu skal jeg bare have noget råd til hvordan jeg kan få det pænt... Det skulle gerne slutte lige med de høje skabe, skal man bare spartle eller skal man sætte en styk træ for enden? 

Jeg har lagt mærke til at der er kommet nogle revner på resten af væggen, (af den som jeg har væltet...) Er det bare at spartle det op når det hele skal alligevel skal spartles? Skal jeg brug noget armerings net eller filt/væv for at giv det lidt forstærkning?

Jeg kunne også godt tænk mig at høre jeres mening om hvordan jeg lukker de huller i gulv og loftet. Gulvet tænker jeg at jeg bare skal finde det samme bøgeparket som ligger i forvejen, og loftet, er det bare at skære nogle gips plader til og  sæt dem op i nogenlunde samme mønstre? 

på forhånd tusind tak! 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enden på væggen kan bedst pudses op. Du sætter et lige bræt på hver side af væggen. De kan fastholdes med skruetvinge. De skal sidde lodret og kanten minimum 1 cm ude foran væggen Så presser eller kaster du mørtel ind på væggen så det i store træk er fyldt ud til kanten af brædder. Du venter 1/2 - 1 time inden der trækkes et bræt op i zigzag bevægelser så mørtel er trukket plan med brædder som leder. Efter yderligere ventetid pudses med pudse bræt i cirkelbevægelser. Efter et par timer kan skruetvinger løsnes og der bankes stille på brædder så de slipper mørtelen. 
Så kan du trække mureske langs murkanten så det på ingen steder er bredere end muren. 
Øverst mangler der noget så her er det godt at mure nogle murstens brokker ind. Det kan være der endnu ligger brokker uden for.
Husk at forvande ind på murkanten så vandet ikke suges ud f mørtel alt for hurtig.
Den ene revne synes at gå i hele væggens højde. Her ville jeg skære en lilel kile ud med vinkelsliber og fuge det op samtidig som du har pudsemørtel klar. 
Din plane med gulv og loft lyder ok. men du undgår nok ikke en farveforskel i gulvet. Det kan hjælpe at købe noget nedbrydnings gulv f.eks. hos Genbyg med det postnummer du har. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Klog af skade vil jeg anbefale en eller anden hjørneforstærkning.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
"En eller anden hjørneforstærknig" er et meget floffy begreb. Hvad er du blevet kog af skade af?
ev elmand skrev den 28-01-2022 23:51:00
Tak for svaret Erik 👌, men det lille styk væg der er tilbage, vil jeg også gerne fjerne, så den ender med at gå lige med skabet.

Som du kan se på billedet her, så skal resten af væggen også væk, og dermed kommer jeg nok ikke til at have plads på den side hvor der er skabe, til at sæt det ene bræt?

Og jeg vil høre hvordan jeg fjerner det sidste styk, med at skære ned med en bajonetsav?

Og ang. gulvet, det hele skal slibes og efterbehandles, så det kan jeg bare gøre efter, så det kommer til at se ens ud ikke?
Det er klogt at læse tråden igennem inden "en eller anden" Trådstarter skal afslutte en væg som går ind imod højskabe. Det vil ikke være naturlig at fræse forbi der med trillebøre. barnevogne eller lignende. Så ingen hjørneforstærkning der.
I øvrigt er det meget sjældent nødvendig på hjørne som er pudset med f.eks. bastard mørtel ( mørtel med ca. 5-8 % cement).

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også