Kalender/Booking

Hejsa. Hvorfor skal alt være i skyen nu?
Jeg har en server stående som varetager alle sikkerheds kameraer til min kærestes virksomhed, derfor søger jeg et kalender/booking system som jeg kan lægge på serveren. Det er bare en almindelig Windows 7, men jeg kan sagtens få en webserver op og stå hvis det er et krav. Det skal være noget hvor man kan administrere medarbejdere, ydelser og at kunder selv kan booke tid.
Er der nogen der kender noget software? Alt jeg kan finde er cloud eller abb :-/
Har ikke noget imod at betale en licens, men det ville da være sjovest med freeware,,, LoL

Mvh
Franz
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis virksomheden har en Facebookside, så har Facebook lige netop åbnet op for, at man kan lade folk booke/reserverer tider. Det er ihvertfald gratis   

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der findes forskellige Booknings plugins til WordPress, måske der findes et der opfylder dine behov.  Så hvis du selv kan sætte en php webserver op… Men overvej lige din “timeløn” ved at vælge gør det selv løsningen, frem for en brugervenlig og driftsikker løsning i skyen. 😀
Måske konen bliver lidt negativ når alle bookninger er væk…. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Wezio skrev den 28-01-2022 18:24:42

Hvis virksomheden har en Facebookside, så har Facebook lige netop åbnet op for, at man kan lade folk booke/reserverer tider. Det er ihvertfald gratis   

 Det skal jeg da checke.

Jeg kan sagtens sætte både en php, mysql server og andet op. Har brug for et konkret navn, så jeg kan se på de krav der stilles til serveren. :-)
Jeg kikker ikke på "timeløn", det er noget tåbeligt noget. Du kan ikke sætte din fritid op med en timeløn. Hvad så når man sover? Er det så spildt arbedsfortjeneste. Sorry, kan bare ikke lige klare alt det hele skal opgøres i den tid man selv bruger . Skal den tid man bruger på hobby så også opgøres i timer?
Desuden har min server været online i 284 dage uden nedetid, så det syntes jeg da er ok gennemsnit.

Mvh
Franz

jthyge skrev den 28-01-2022 19:03:04

Der findes forskellige Booknings plugins til WordPress, måske der findes et der opfylder dine behov.  Så hvis du selv kan sætte en php webserver op… Men overvej lige din “timeløn” ved at vælge gør det selv løsningen, frem for en brugervenlig og driftsikker løsning i skyen. 😀
Måske konen bliver lidt negativ når alle bookninger er væk…. 

 

Det var nu ikke for at starte en diskussion om “timeløn”, og slet ikke hvis du har fornøjelse ud af projektet. Jeg kender ikke de WordPress plugins godt nok, til at jeg kan sige hvilken der passer til dine behov. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce
Nu ved jeg ikke hvorfor en server du har men ellers så har Synology vist noget til deres.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

FranzEckert skrev den 28-01-2022 19:12:46

Desuden har min server været online i 284 dage uden nedetid, så det syntes jeg da er ok gennemsnit.

Mvh
Franz

284 dage uden nedbrud er da ok. Men jo længere uden nedbrud, jo nærmere er man jo det næste nedbrud, som iflg. Murphy vil komme på et møjubelejligt tidspunkt :-)

Af nysgerrighed, hvad er grunden til at du ikke ønsker det i en eller anden sky?

Har selv billedarkiv m.m. på knap en terabyte i skyen (plus en lokal server). Det gør mig tryg og giver god adgang, også hvis jeg ikke er hjemme, og der er bare nogenlunde i’net adgang.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg har en Synology NAS og er vildt begejstret for den. Engang havde jeg også en computer stående, men Synology er simpelthen suveræne til dét de gør. Serveren bruger meget lidt strøm og firmaet bag laver opdateringer i årevis til hver model. Udover at virke som filserver, følger der en lang række applikationer med, som virker godt. Den kan også bruges som webserver, kamera-overvågning mv.

Udover backup bruger jeg den til håndtering af billeder. Synology laver apps til telefonerne også, så det er let at se billeder og at overføre billeder fra telefonen til serveren.

Lige netop kalenderfunktionen har jeg ikke prøvet.

Mvh. AllanE
Når du har din egen server, så lav din egen sky med Nextcloud. Det er open source og det klart mest aktive skyprojekt. Der er en ufattelig stor mængde plugins, herunder kalender. Se deres groupware-løsning: https://nextcloud.com/groupware/

Det har jeg ikke prøvet før ...
Det vil jeg absolut kikke på jeppebundsgaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis