Utæt bundventil under håndvask

Hej forum

Jeg har monteret en bundventil (push up) fra Grohe under en håndvask. Så vidt jeg kan se, er den rigtigt monteret, og der er spændt rimeligt godt efter.

Problemet er, at der slipper en smule vand igennem langs røret på bundventilen (se foto). Det duer ikke, da der skal være skuffer i skabet under vasken.

Er der mon nogen her, der har et forslag til en nem måde at lukke den lille utæthed på?

På forhånd tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ødelagt bundventilen?
For mig ser det ud som om at røret på bundventilen er blevet deformeret, så det ikke mere er rundt. En bundventil skal spændes med “følelse” og ikke stramt.

Søren O
Hej Søren

Det tror jeg ikke. Billedet viser en dråbe vand, der løber ned langs røret. Måske forveksler du det med en bule i røret eller…?

Først håndspændte jeg. Det prøvede jeg af flere omgange uden held. Da der fortsat var utæthed ved røret, skiftede jeg pakningen på plastikrøret op mod bundventilen og spændte mere til på den store møtrik op mod vasken. For at skåne røret, brugte jeg en skruetvinge og en klud til at holde det fra at dreje med rundt. Det hjalp lidt, men der er fortsat en lille utæthed.

Jeg tror ikke, det vil hjælpe at løsne det igen. Keg har brug for et tip til at tætne det, hvor vandet løber igennem.
Tjek lige at alle kontaktflader er rene og fri for fremmedlegemer.

Vil tro du kan klare det med paktape.

Mvh Troels
Hej TRRA

Tak for tip. Det var også min egen første tanke, men jeg ville lige tjekke herinde, om det var tilstrækkeligt, eller om der var andre forslag.

Jeg rensede alle kontaktflader før montering, men jeg afmonterer igen og tjekker efter en ekstra gang.
Jeg har en som ligner din, men min instruktionsmanual beskrev at man skulle bruge et tyndt lag silikone på alle kontaktfladerne. Jeg tænkte først, gider jeg ikke bruge penge på da den tube jeg havde liggende var for gammel, det dryppede lidt lige som din. Den fik rigeligt over alt, også oppe fra i selve vasken, fjernede alt synligt. Jeg kan ikke huske producenten.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Annonce
Har du monteret pakningen indvendig mellem bundventil og vask?

fase
Jeg endte med at bruge pakgarn. Det har - indtil videre - stoppet utætheden. Det kan anbefales at huske at sætte silikoneringen til afløbet på røret inden pakgarnet :-) Det gav lidt udfordringer…
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis