Betonsliber eller facadefræser?

Hej.
Jeg skal have fjernet plastmaling fra ca. 100 kvm kældervægge. Maskinen må også gerne tage de værste ujævnheder inden væggen bliver pudset op igen. Mit spørgsmål er, skal jeg bruge en betonsliber med kopskive eller en facadefræser? 
Er der en maskine i kan anbefale efter at have været igennem det samme? 
Jeg har startet med murehammer og el-hammer og kommer ingen vejende, så vil have nogen ordenligt værktøj. 
Mvh Nis
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen tvivl om at fræser eller høvl er mere behagelig at stå med. Til gengæld er de relativt sjældne på dba ol. sider så du er måske nødt til at brænde 4-5k af på at skaffe den.
Når det er sagt så kan du for relativt små penge få en støvskærm der passer på de fleste vinkelslibere som er næsten lige så gode til at reducere mængden af støv, hvis man kan leve med sidegrebet på vinkelsliber opnår du samme resultat med dette som med fræseren.

Slid og krav til støvsuger og kopskiver er det samme uanset man bruger facadefræser eller vinkelsliber.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tusind tak for svar. Jeg har en god vinkelsliber, og det trik med støvskærm og kopskive til vinkelsliber kendte jeg ikke. Udover arbejdsstilling er det nok lige så effektivt hvis det er samme kopskive? 
Hvilke krav er der til støvsuger?
Har den der støvskærm og den virker rigtigt godt til prisen, så den er helt sikker værd at få med. Bare vær opmærksom på den ikke passer på alle vinkelslibere. Den skal have en fri kant/højde på mindst 13mm hvor der ikke sidder skruer eller hus i vejen. Den første jeg prøvede på, passede den ikke.

Eksempel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Min erfaring er at fræsere også vibrerer mindre, man har mere følelse tilbage i kroppen efter at have stået med sådan en en hel lørdag...med vinkelsliber er det lidt mere som om man skal 'hænge på' hele tiden.

Ang støvsuger så er kravet at den skal kunne tåle finstøv, og helst uden at man får stød når den statiske elektricitet ikke er afladt.
Jeg har både haft en "billigste tøndemodel" med poser (lidt dyrt i længden men indkøbsprisen er god) + finstøvfilter fra onkel h, senere købte jeg billigt/dyrt ind (aflagt fra et murerfirma, poseløs, lang slange så man ikke skal slæbe den efter sig hele tiden).

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis